چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۱۰

بیدل: تنها راه نجات سینما تشکیل یک اتاق فکر با حضور سینماگران دغدغه مند و دلسوز است/ دولت بعد از ابتدا تکلیفش را با سینما روشن کند!

داود بیدل در سریال بیم و امید

سینماپرس: داود بیدل کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: سینمای ایران مدت ها است از مشکلات متعدد رنج می برد و تنها راه نجات سینما تشکیل یک اتاق فکر با حضور سینماگران دغدغه مند و دلسوز است؛ ما باید برای سینما برنامه ریزی داشته باشیم و در گام نخست ۲ مسأله مهم را جزو اهداف اصلی خود قرار دهیم اول آنکه سینما را از لحاظ فرهنگی تقویت کنیم و در قدم بعد زندگی سینماگران را بهبود بخشیم!

کارگردان فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما جدا از مقوله فرهنگی و هنری خود به عنوان یک حرفه مکانی است برای ارتزاق بخش عمده ای از سینماگران و فعالان این هنر-صنعت اما متأسفانه مدت ها است به دلایل متعدد وضعیت بسیار بد معیشتی در زندگی فعالان این حوزه مشاهده می شود چرا که میزان تولیدات بسیار کاهش یافته و سینما در دست کسانی افتاده که نوعی انحصار در آن به وجود آورده اند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم دولت بعد از ابتدا باید تکلیفش را با سینما روشن کند؛ می خواهند سینما وجود داشته باشد یا خیر؟! اگر واقعاً دغدغه فرهنگ و هنر دارند و می خواهند سینما وجود داشته باشد باید دست از شعار دادن بکشند و با تدبیر و درایت مشکلات متعدد سینما را حل کنند و کاری کنند تا سینماگران متعهد و دغدغه مند و کاربلد بتوانند در سینما دست به تولید بزنند.

بیدل در همین راستا تصریح کرد: مسئولان دولت اگر نمی توانند اوضاع سینما را بهبود ببخشند بایستی تصدی گری سینما از دست دولت خارج شود و به دست نهادها و سازمان های غیردولتی بیفتد تا از این طریق سینما بتواند جانی دوباره گرفته و روی پای خود بایستد.

وی متذکر شد: سینما را باید به دست اهلش بسپارند تا مردم با این هنر-صنعت آشتی کنند چرا که سال ها است بنا به آمار موجود شاهدیم بسیاری از مردم رغبت رفتن به سینما را به طور کلی از دست داده اند و دیگر از حضور در سالن های سینما استقبال نمی کنند؛ البته این مسأله هیچ ارتباطی با کرونا ندارد چرا که قبل از گسترش و شیوع این ویروس هم ما شاهد بی رغبتی مردم برای حضور در سالن های سینما بودیم.

بیدل تأکید کرد: این بسیار تأسف بار است که در حال حاضر کشورهای کوچک از ما جلو زدند الآن کشورهایی که در نقشه جهان زیر پونز هستند سینمای شان از ما جلو زده و این برای ما که زمانی سینمای پیشرو داشتیم متأثرکننده است و مدیران سینمایی باید تدبیر جدی برای رفع این معضل اساسی داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.