شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۲۲

طلابیگی: حوزه فرهنگ و هنر در دولت آقای روحانی به پدرخوانده های دهه شصتی واگذار شد! / در ۸ سال گذشته خانه سینما بلاتکلیف تر از همیشه بود

حسین طلابیگی

سینماپرس: حسین طلابیگی طراح جلوه های ویژه سینما در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: حوزه فرهنگ و هنر در دولت آقای روحانی به پدرخوانده های دهه شصتی واگذار شد!؛ این بزرگترین اشتباه استراتژیک تیم فرهنگی دولت تدبیر و امید بود که پست ها و سمت های کلیدی را به افرادی سپردند که تنها به لحاظ حزبی و باندی با آن ها همراه بودند اما هیچ تخصصی در سینما نداشتند و همین مسأله باعث تشتت در سینما و عقبگرد جدی هنرهفتم در تمامی حوزه ها و زمینه ها شد.

طراح جلوه های ویژه فیلم های سینمایی «آتش سبز» و «پیک نیک در میدان جنگ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ابتذال در این سال ها حرف اول و آخر را در سینمای کشور می زد؛ کیفیت آثار سینمایی به شدت در این سال ها دچار تنزل شدند، گرچه به لحاظ فروش به دلیل تغییر سینما از آنالوگ به دیجیتال گاهاً شاهد اتفاقات خوبی بودیم اما میزان مخاطبان کاهش پیدا کرد و ابتذال توسط مدیران سینمایی بنیان گذاشته شد که اثرات مخرب خود را تازه در چند سال آینده نشان خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه دولت نتوانست حوزه سینما را مدیریت کند تصریح کرد: رکود شدید در تولیدات و نمایش آثار در این سال ها به شدت مشهود بود. ضعف در نظارت آثار سینمایی و به خصوص تولیدات شبکه نمایش خانگی صدای انتقاد و اعتراض بسیاری از هنرمندان، کارشناسان فرهنگی و حتی مردم را در آورد و همین باعث شد حوزه نظارتی تولیدات شبکه نمایش خانگی که به ابتذال صرف کشیده شده بودند از دست سازمان سینمایی خارج و به سازمان صدا و سیما سپرده شود.

طلابیگی متذکر شد: ما در این سال ها رشد قارچ گونه مافیای سینما را شاهد بودیم و علیرغم شعار دولت که «تدبیر و امید» بود نه هیچ تدبیری در سینما مشاهده کردیم و نه هیچ گونه امیدی در دل سینماگران و هنرمندان این مرز و بوم زنده مانده است!

این سینماگر در خاتمه اظهاراتش به دیگر معضلات ۸ سال گذشته در حوزه سینما اشاره کرد و متذکر شد: در ۸ سال گذشته خانه سینما بلاتکلیف تر از همیشه بود و صنوف کاملاً به حال خود رها شدند. جایگاه حقوقی خانه سینما در این سال ها روشن نشد و از هنرمندان هیچ حمایت جدی صورت نگرفت و من امیدوارم تمامی این نقیصه ها با روی کار آمدن یک رئیس جمهور متعهد، انقلابی و متدین برطرف شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.