چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۱۸

لاجوردی: سینما در ۸ سال گذشته افسارگسیخته بود/ مدیران نه از سینمای استراتژیک حمایتی داشتند نه شاهد ریل گذاری مشخص و جریان سازی در سینما بودیم!

عباس لاجوردی در نشست خبری فیلم سینمایی«جشن تولد»

سینماپرس: عباس لاجوردی کارگردان سینما در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: سینما در ۸ سال گذشته افسارگسیخته بود و ایام بسیار بدی را سپری کرد؛ در این سال ها رفقای مدیران سینمایی و برخی چهره های نان به نرخ روز خور و مجیزگو مرتب مشغول کار فعالیت بودند اما در عوض نیروهای متعهد، دغدغه مند و انقلابی امتحان پس داده همگی بایکوت شده و در گوشه خانه های شان نشسته بودند و کسی به آن ها توجهی نداشت و نتیجه آن شد که محتوای فیلم های سینمایی روز به روز نازل تر از گذشته شود به نحوی که برخی آثار به مراتب از فیلمفارسی های دوران پیش از انقلاب مبتذل تر و سخیف تر بودند و جامعه را به سمت ولنگاری سوق می دادند.

کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای ایران در این سال ها رسماً مدیریت نشد. مدیرانی که رأس کار بودند تنها از برخی نورچشمی های خود حمایت می کردند و سینماگران اصیل و با ریشه اغلب بیکار شده بودند.

وی ادامه داد: در این سال ها نه هیچ ایده نوینی برای رشد و تعالی هنرهفتم از سوی مدیران سینمایی وجود داشت و نه حتی کورسوی امیدی نسبت به آینده سینما در دل اهالی سینما وجود داشت.

لاجوردی سپس با تأکید بر اینکه مدیران نه از سینمای استراتژیک حمایتی داشتند نه شاهد ریل گذاری مشخص و جریان سازی در سینما بودیم تصریح کرد: در این سال ها تنها از برخی صنوف و اشخاص خاص حمایت شد. نیروهای انقلابی و متعهد سینما عملاً فرصتی برای فعالیت و به اجرا گذاشتن ایده های شان در هنرهفتم را نداشتند.

این سینماگر تأکید کرد: این در حالی است که سینمای ایران شناسنامه دارد اما مدیران سینمایی بر این اساس جلو نرفتند. سینماگران انقلابی در این سال ها غریب و بی پشتوانه مانده بودند، هیچ ایدئولوژی در سینمای کشور وجود نداشت و سینما روز به روز حقیرتر و کوچک تر و سخیف تر می شد.

وی سپس در خصوص انتظارات خود را از رئیس جمهور آینده کشور اظهار داشت: بنده امیدوارم دولت بعد شایسته سالاری را در سینما و به طور کل در عرصه فرهنگی و هنری کشور ترویج کند. آن ها باید نان به نرخ روز خورها را از سینما دور کنند. من امیدوارم در دولت بعد نیروهای انقلابی سینما را مدیریت کنند تا بر این اساس بتوانیم شاهد تولیدات ارزشمندی در سینمای کشورمان بر اساس آرمان های نظام و انقلاب اسلامی باشیم.

لاجوردی در پایان این گفتگو افزود: تنها امید ما همین است و امیدوارم با انتخاب آگاهانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ان شاالله این امر مهم محقق شود تا در تمامی حوزه ها تحولات شگرف و مثبتی را شاهد باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.