سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۱۷

سیفی: ۸ سال گذشته سرشار از نابسامانی فکری و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بود/ مدیران سینمایی با ندانم کاری باعث ویرانی هنرهفتم شدند

حجت الله سیفی

سینماپرس: حجت الله سیفی کارگردان سینما در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: ۸ سال گذشته سرشار از نابسامانی فکری و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بود؛ هیچ چیز در این سال ها درست سر جای خودش قرار نداشت و به تبع سینما هم دچار تشتت و آشفتگی و هرج و مرج بود که در نهایت شاهد شکست و فروپاشی آن بودیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «بچه های جسور» و «سهم من از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران سینمایی با ندانم کاری باعث ویرانی هنرهفتم شدند؛ مدیران سینمایی در این سال ها نقش باغبانی را داشتند که چون باغبانی بلد نبود سر شاخه درختان می نشست تا میوه هایش را بچیند اما باعث شد تا درخت شکسته شود و خودش سقوط کند و میوه ها هم حرام شوند!

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم در رابطه با اتفاقات ۸ سال گذشته صحبت کنیم آنقدر مطلب داریم که ساعت ها و شاید روزها و هفته ها نیاز به بحث و بررسی و تحلیل داشته باشد چرا که بسیاری از بحران ها همچنان در لایه ای از غبار پنهان مانده اند و بعدها رخ کریه خود را به ما نشان خواهند داد!

سیفی سپس با تأکید بر اینکه امیدواریم ۸ سال آینده حسرت این ۸ سال تلخ و یأس برانگیز را نخوریم تصریح کرد: متأسفانه ما همیشه حسرت گذشته را می خوریم چرا که هیچ وقت هیچ مدیری تدبیری برای بهبود شرایط نداشته است. اصولاً ما همیشه منتظر تحول هستیم چرا که نسل ما نسل انتظار است و این انتظار گاهی تلخ و گاهی شیرین است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: سال های متمادی است که صحبت های ما، مطالبات ما، انتقادات ما و درخواست های ما تکرار می شوند؛ ما اهالی فرهنگ و هنر همیشه صحبت می کنیم اما متأسفانه گوش شنوایی برای حرف های ما وجود ندارد و مدیران توجهی به دغدغه های ما ندارند.

کارگردان فیلم های سینمایی «عروس کاغذی» و «ماه عسل» متذکر شد: امیدوارم به زودی جامعه ما سرشار از نیکی و خیر شود؛ امیدوارم رئیس جمهوری روی کار بیاید که مثل دیگران نباشد و فقط حرف نزند و شعار ندهد و کمی به صورت عملی برای سینماگران قدم بردارد.

سیفی در پایان این گفتگو افزود: متأسفانه اهالی سینما سال ها است فراموش و به حال خود رها شده اند؛ سینما نیز به عنوان یک رسانه بسیار مهم و اثرگذار به حال خود رها شد و دیگر کارآیی خود را از دست داد و تمامی این اتفاقات بسیار تلخ و ناراحت کننده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.