چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۱۴

نجفی: حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما در این ۸ سال کاملاً به حال خود رها شد/ در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و هنری با ویرانی کامل و مطلق روبرو بودیم!

حسن نجفی در نشست خبری فیلم سینمایی«شرفناز»

سینماپرس: حسن نجفی کارگردان سینما در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما در این ۸ سال کاملاً به حال خود رها شد؛ در این سال ها هر اتفاقی افتاد به همت خود اهالی سینما بود و این سینماگران مستقل و هنرمندان واقعی و متعهد بودند که برای بقای سینما قدم برداشتند اما با این همه سینمای امروز ایران کاملاً متلاشی شده و دلیل اصلی آن این است که هیچ سیاست گذاری مشخص و روشنی برای اداره سینما در این سال ها وجود نداشت.

کارگردان فیلم های سینمایی «شرفناز» و «آسمان هشتم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید کار مسئولان دولت بعد بسیار دشوار خواهد بود چرا که باید این اوضاع متشنج و آشفته سینما را اصلاح کنند که این اتفاق نیازمند عملی جهادی است.

وی ادامه داد: من امیدوارم مدیرانی که برای اداره سینما در دولت سیزدهم معرفی می شوند اوضاع سینما را خراب تر نکنند و در صدد اصلاح هنرهفتم باشند. همچنین امیدوارم مسئولان دولت بعد مانند مسئولان فعلی «شعار» ندهند و تدبیری اساسی برای رفع بحران سینما داشته باشند چرا که سینما امروزه در جهان به عنوان رسانه ای بسیار مهم و قدرتمند شناخته می شود و ما نباید این عرصه مهم را به حال خود رها کنیم.

نجفی سپس با تأکید بر اینکه آقای روحانی و دولت ایشان در هیچ یک از بخش های کشور عملکرد مثبتی نداشتند تصریح کرد: بنده معتقدم بحرانی ترین بخش ها در این سال ها بخش های اقتصادی و فرهنگی و هنری کشور بودند که رسماً در این بخش ها با ویرانی کامل و مطلق روبرو بودیم.

این سینماگر سپس عملکرد خانه سینما را به عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران بسیار ضعیف برشمرد و در این باره متذکر شد: خانه سینما در این سال ها هیچ تدبیری برای انجام کار صنفی واقعی و رسیدگی به اوضاع اسفبار زندگی و معیشت سینماگران نداشت.

وی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما برای نجات سینما باید چه کارهایی انجام دهد گفت: اولین کاری که می کنند باید برای سینما افق و چشم انداز روشنی را تعریف و تبیین کنند و سیاست های سینما را شفاف کنند. مدیران سینمایی نباید به سینماگران امید واهی بدهند و باید در عمل از آن ها حمایت کرده و هرچه در توان دارند به کار ببرند تا شاهد رونق تولید در سینما باشیم اما مهمتر از رونق تولید بی تردید مبحث مهم نظارت بر محتوای آثار است که باید بسیار جدی گرفته شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.