چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۵

هدایت: سیاست های فرهنگی کشور نیاز به یک بازنگری جدی و اساسی دارد/ به آینده سینما خوش بین نیستم!

حسن هدایت کارگردان

سینماپرس: حسن هدایت کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: مشکل اساسی ما همواره فقدان یک سیاست گذاری باثبات و مشخص در حوزه تولید آثار فرهنگی و هنری است و بنده معتقدم در گام اول سیاست های فرهنگی کشور نیاز به یک بازنگری جدی و اساسی دارد تا بعد از این اتفاق تکلیف سینماگران با خودشان، سیاست ها، مدیران و... روشن شود و آثاری تولید شوند که در راستای اهدافی خاص گام برداشته، به محاق توقیف نروند و برای کشور دستاوردی ارزشمند محسوب شوند.

کارگردان فیلم های سینمایی «گراند سینما» و «دلاوران کوچه دلگشا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر شرایط به همین منوال پیش برود رئیس جمهور بعدی حتی اگر دغدغه رشد و تعالی فرهنگ و هنر هم داشته باشد نمی تواند کاری از پیش ببرد چرا که مقوله بسیار مهم فرهنگ در کشور ما به دلایل متعدد در دست نهادهای گوناگون است که هریک بر اساس سلیقه خود می خواهند در آن دخالت کنند.

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی است که حوزه مهم فرهنگ و هنر نیازمند یک سیاست گذاری واحد و مشخص است و باید اداره آن تنها در دست یک نهاد خاص باشد و سایر ارگان ها و نهادها نتوانند در سیاست گذاری های آن دست ببرند و با فشارهای بیرونی مانع از تحقق سیاست های فرهنگی شوند.

هدایت با بیان اینکه همین کنتراست موجود در آثار سینمایی و شبکه نمایش خانگی با آثار رسانه ملی اصلاً قابل قبول نیست اظهار داشت: واقعاً چطور می شود در یک کشور و در زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران دو رسانه سینما و تلویزیون در تولیدات شان این همه با یکدیگر تضاد داشته باشند و خطوط قرمز و باید و نبایدها در این دو رسانه اینقدر با هم متفاوت باشد!

این سینماگر تأکید کرد: باید خطوط قرمز قانون مند بشوند تا یک کلیت ویژه ای شکل بگیرد و حوزه فرهنگ و هنر در تمامی عرصه ها از جمله حوزه مهم فیلمسازی و سریال سازی درست جلو برود.

کارگردان سریال های تلویزیونی «کارآگاه علوی» و «آخرین فرصت» متذکر شد: یکی دیگر از معضلات مهم تولیدات در سینما و تلویزیون مقوله بسیار مهم محتوای آثار است؛ شاید ما به صورت اندک شاهد تولید آثار خوب در سینما و تلویزیون باشیم اما این برای کشوری به عظمت کشور ما کافی نیست و تعداد محصولات خوب باید زیاد شوند.

وی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم به زودی با روی کار آمدن دولت جدید سیاست های فرهنگی کشور بازتعریف شوند و ما شاهد یک روند معقول در تولیدات مان باشیم. همچنین امیدوارم همه هنرمندان بتوانند فرصت حضور و تولید آثار فرهنگی و هنری را داشته باشند و فعالیت شان معطوف به اینکه چه میزان سرمایه ای وارد سینما می کنند یا چه مدیرانی حامی و پشتیبان شان هستند نشود! در هر صورت بنده به آینده سینما خوش بین نیستم و فکر نمی کنم بتوانیم شاهد تحولات مثبت در حوزه سینما باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.