دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۳

فلاح پور: کارکرد تیم آقای روحانی در حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما چیزی فراتر از فاجعه بود/ از جشنواره مهم و ارزشمند فیلم فجر چیزی جز یک ویرانه و شوآف باقی نمانده است!

اسماعیل فلاح پور

سینماپرس: اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: کارکرد تیم آقای روحانی در حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما چیزی فراتر از فاجعه بود؛ درست است که در همه دولت ها ما شاهد نقیصه هایی در نحوه اداره سینما بودیم اما در این دوره مدیران سینمایی عملاً رفتاری ضد سینمایی و ضد فرهنگی داشتند و باعث ایجاد یک آشفته بازار و بحران عجیب در هنرهفتم شدند و سینما را بدل به ویران سرایی کردند که سرپا کردن آن نیاز به سال ها تلاش و حرکت جهادگونه دارد!

کارگردان فیلم های سینمایی «تیک» و «حرفه ای» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر با نگاهی منصفانه و عادلانه به وضعیت ۸ سال اخیر سینمای کشور نگاه کنیم متوجه می شویم که در این سال ها سینمای کشور هیچ گونه دستاوردی نداشت. افراد کاربلد و دغدغه مند از همه حیطه های تولیدی و اجرایی کنار گذاشته شدند و سینما سرشار از تولیدات پوچ، بی محتوا و نازل و سخیف شد.

وی سپس با بیان اینکه از جشنواره مهم و ارزشمند فیلم فجر چیزی جز یک ویرانه و شوآف باقی نمانده است ادامه داد: علاوه بر تولیدات به شدت ضعیف در حیطه های اجرایی هم حضور افراد فاقد دغدغه و تخصص باعث شد ما حتی نتوانیم یک جشنواره ارزشمند برگزار کنیم. جشنواره های سینمایی که در این سال ها برگزار شدند یکی از دیگری ضعیف تر بودند اما جشنواره فیلم فجر فاجعه تمام عیار بود و تمام اعتبار و حیثیت خود را از دست داد.

فلاح پور متذکر شد: کسانی که در دولت بعد اداره سینما را در دست می گیرند با یک ویران سرا روبرو هستند و برای بهبود اوضاع بایستی متعهدانه و دغدغه مندانه وارد میدان شده و دست به زیرسازی اساسی در سینما بزنند. 

این سینماگر در پایان این گفتگو تأکید کرد: کسانی که قرار است مدیریت سینما را در دولت جدید در دست بگیرند باید سازوکار درستی در حیطه تولیدات سینمایی و نمایش خانگی داشته باشند. الآن همه چیز آشفته است. آنچه امروز شاهد هستیم ربطی به حوزه فرهنگ ندارد و ای کاش افرادی در رأس کار بیایند که متخصص باشند، هنرمندان را بشناسند و درد کشیده باشند تا شاید بتوانند این مشکلات موجود را حل کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.