یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

انتظارات از داوری های جشنواره فیلم فجر/۱۰

حر: داوران اگر اثر ارزشمند، متعهدانه، ولایتمدارانه، انقلابی و اخلاق مدار در جشنواره وجود دارد باید به آن جایزه بدهند و اگر چنین اثری وجود ندارد به هیچ فیلمی جایزه ندهند!

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در خصوص انتظارات از داوری های جشنواره فیلم فجر گفت: داوران اگر اثر ارزشمند، متعهدانه، ولایتمدارانه، انقلابی و اخلاق مدار در جشنواره وجود دارد باید به آن جایزه بدهند و اگر چنین اثری وجود ندارد به هیچ فیلمی جایزه ندهند! جشنواره فیلم فجر جشنواره انقلاب اسلامی است و در این رویداد نباید به فیلم هایی که هیچ سنخیت و قرابتی با فرهنگ ایرانی-اسلامی، اسلام ناب محمدی (ص)، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارزش های دینی ندارند بهایی داده شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «ما ایستاده ایم» و «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده بارها عرض کرده ام و باز هم تأکید می کنم جشنواره فجر انقلاب اسلامی نباید محلی برای عرضه فرهنگ منحط غربی باشد. این جشنواره رویدادی ارزشی و استراتژیک برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و باید همه جانبه در خدمت اهداف اسلام و انقلاب باشد.

وی ادامه داد: سینمای ایران سال های متمادی است که سرشار از آثار تلخ، سیاه و چرک شده و جشنواره فجر هرگز نباید به چنین آثاری بها بدهد و چنین فیلم هایی را برگزیند. این وظیفه دست اندرکاران و سیاست گذاران جشنواره است که داوران را به درستی توجیه کنند و به آن ها بفهمانند که مشغول داوری در چه جشنواره ای و با چه رویکردی هستند تا آن ها راه خود را به خطا نروند.

حر سپس با بیان اینکه کمترین توقع از مسئولان سینمایی دولت انقلابی سیزدهم این است که راه خطای گذشتگان را ادامه ندهند اظهار داشت: جشنواره فجر چهلم آزمون بزرگی برای مدیران سینمایی دولت سیزدهم است و آن ها باید با توجه ویژه به فیلم های ارزشی و استراتژیک تکلیف خود را با سینما و سینماگران روشن کنند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: سینمای ایران امروزه بدل به یک ویران سرا شده که مدیران سینمایی دولت سیزدهم باید بنای جدیدی برای این بنای ویران ترسیم کرده و وضعیت بحران زده سینما را سامان بخشند و این اتفاق رخ نخواهد داد مگر آنکه در بین آنان اهتمام و دغدغه مندی برای رشد و تعالی سینمای اخلاق مدار و ارزشی و متعهدانه وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.