دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

لزوم رویکرد انقلابی در شوراهای پروانه ساخت و نمایش/۱۰

سلطانیان: شوراهای پروانه ساخت و نمایش به عنوان گلوگاه های مهم سازمان سینمایی نباید اجازه دهند فیلمسازانی که اجیر و برده دشمنان نظام و انقلاب هستند با موذی گری دست به تولید اثر بزنند

اسماعیل سلطانیان

سینماپرس: اسماعیل سلطانیان بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص لزوم بازنگری انقلابی در رویکرد شوراهای پروانه ساخت و نمایش گفت: شوراهای پروانه ساخت و نمایش به عنوان گلوگاه های مهم سازمان سینمایی نباید اجازه دهند فیلمسازانی که اجیر و برده دشمنان نظام و انقلاب هستند با موذی گری دست به تولید اثر بزنند و آب در آسیاب دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بریزند. متأسفانه برخی افراد بدون اینکه خودشان بدانند کارگر و اسیر دشمنان شده اند و تنها برای خوشامد آن ها و جشنواره های غربی دست به تولید آثاری می زنند که هیچ قرابت و سنخیتی با فرهنگ ایرانی-اسلامی و اهداف و آرمان های انقلاب ندارد، جای این فیلمسازان و این فیلم ها در سینمای ایران نیست و باید با آن ها مقابله شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «کافه ترانزیت» و «همسر دلخواه من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای ایران نیازمند نظارت تخصصی و درست است. نظارتی فارق از سلیقه و جناح بندی های سیاسی! مدیران سینمایی و اعضای شوراهای پروانه ساخت و پروانه نمایش موظفند اجازه ندهند تا آب گل آلود و کثیف وارد حوض زلال و پاک سینما شود و فرهنگ و هنر را کریه و زننده به تصویر کشد.

وی ادامه داد: هر آنچه در سینمای ایران به ویژه طی سال های اخیر شاهد بوده ایم فقدان کارآمدی شوراها و عدم نظارت درست و اصولی بوده؛ افرادی که در شوراها حضور داشتند فاقد نگاه های تخصصی بودند و باعث شدند سینمای ایران لبریز از تولید ضد اخلاقی، ضد ارزشی و ضد انسانی شود.

سلطانیان متذکر شد: مسأله محتوا یکی از مهمترین مسائلی است که در سینمای ایران به حال خود رها شده و به همین علت ما شاهد تولیدات بسیار نازل و ضعیفی هستیم که سینمای ما را آلوده کرده و در صورت استمرارشان می توانند جامعه را به نابودی و تباهی بکشانند.

این سینماگر تأکید کرد: سینماگران پاک، صادق، مومن، متعد، ولایتمدار و ارزشی که دغدغه شان ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی و اخلاق مداری است در این سال ها جایی در سینمای کشور نداشتند و در عوض ما شاهد تولید انبوه فیلم هایی بودیم که یا مصداق بارز بی اخلاقی و ابتذال بودند یا سرشار از تلخی و سیاه نمایی!

بازیگر سریال های تلویزیونی «یوسف پیامبر (ع)» و «باغ کوچک بی بی گل» در پایان این گفتگو افزود: ما نیازمند سخت گیری بسیار جدی، دقیق و موشکافانه شوراهای پروانه ساخت و نمایش و به خصوص معاونت نظارت و ارزشیابی هستیم. زین پس نباید شاهد باشیم که همانند گذشته از بودجه های بیت المال برای تولید فیلم هایی هزینه می شود که در آن ها هیچ خبری از هنر و سینما نیست و نه افراد خاص آن ها را می پسندند و نه عموم افراد جامعه! سینمای ایران باید محلی برای ترویج اخلاق گرایی، اسلام، اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و انسانیت باشد و بس!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.