سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

لزوم رویکرد انقلابی در شوراهای پروانه ساخت و نمایش/۶

شاه حسینی: شوراهای پروانه ساخت و نمایش باید در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مبادرت به صدور مجوز کنند

انسیه شاه‌حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما در خصوص لزوم بازنگری انقلابی در رویکرد شوراهای پروانه ساخت و نمایش گفت: شوراهای پروانه ساخت و نمایش باید در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مبادرت به صدور مجوز کنند. همه مسئولان از مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه مهم فرهنگ و هنر بالاخص سینما به خوبی آگاهند و از این رو باید تمام دغدغه و توان خود را به کار گیرند تا سینما در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کند.

کارگردان فیلم های سینمایی «غروب شد بیا» و «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای رسیدن به سینمای مورد نظر انقلاب اسلامی کافی است همه مدیران و مسئولان با دغدغه مندی در امتداد یکدیگر حرکت کنند و به معنای واقعی کلام «عمل گرا» باشند.

وی یادآور شد: در دولت تدبیر و امید ما وزیران و مدیرانی داشتیم که شعار حمایت از سینمای ارزشی و انقلابی می دادند اما عملکردشان با شعارهای شان از زمین تا آسمان تفاوت داشت! به عنوان مثال آقای صالحی فردی بودند که تأکید داشتند ما در سینما تولیداتی برای احیای ارزش های انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و... خواهیم داشت اما متأسفانه ما همواره عکس این قضیه را شاهد بودیم و امیدمان نسبت به وعده های شان ناامید شد.

این سینماگر در همین راستا متذکر شد: اگر مدیرانی باورمند و معتقد به انقلاب اسلامی در تمامی حوزه ها و شوراها به کار گرفته شوند قطعاً اتفاقات مبارکی رخ خواهد داد. همه مدیران و مسئولان سازمان سینمایی باید پیرو و تابع نظرات آقای خزاعی به عنوان فردی انقلابی باشند و برخلاف خواسته های ایشان حرکت نکنند.

شاه حسینی با تأکید بر اینکه آقای خزاعی باید با حضور مستقیم در شوراها مانع خروجی غیرانقلابی شوند تصریح کرد: با تکیه بر تخصص و دغدغه مندی آقای خزاعی می توان روزهای خوبی را برای سینمای کشور پیش بینی کرد. ایشان به واسطه سال ها تجربه در سینما به خوبی می دانند که یک فیلم تا چه میزان می تواند برای جامعه مخرب و یا از سوی دیگر سازنده باشد و از این رو باید با دقت و وسواس و مسئولیت پذیری که در ایشان سراغ داریم همواره در تمامی جلسات شوراها حضور داشته باشند تا مانع جدی برای هرگونه سهل انگاری و ولنگاری در سینما شوند و اجازه ندهند افراد حاضر در شوراهای پروانه ساخت و نمایش عملکردی غیرانقلابی داشته باشند.

کارگردان فیلم های سینمایی «زیباتر از زندگی» و «پنالتی» خاطرنشان کرد: آقای خزاعی همانطور که در جلسات داوری جشنواره فیلم مقاومت حضور پیدا می کرد باید در شوراهای پروانه ساخت و نمایش هم حضور داشته باشد و از فیلم های انقلابی دفاع کرده و مبادرت به حذف فیلم های ضد ارزشی کند تا ان شاالله بتوانیم از دوران سیاه سینما عبور کرده و به سپیدی و روشنی برسیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.