شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

لزوم رویکرد انقلابی در شوراهای پروانه ساخت و نمایش/۴

لاجوردی: تولیدات سینمایی امروز به گونه ای است که نه فقط افراد متدین که هر انسان اخلاق مدار و باشخصیتی نمی تواند آن ها را تماشا کند

عباس لاجوردی در نشست خبری فیلم سینمایی«جشن تولد»

سینماپرس: عباس لاجوردی کارگردان سینما در خصوص لزوم بازنگری انقلابی در رویکرد شوراهای پروانه ساخت و نمایش گفت: تولیدات سینمایی امروز به گونه ای است که نه فقط افراد متدین که هر انسان اخلاق مدار و باشخصیتی نمی تواند آن ها را تماشا کند! بی تردید هیچ انسانی راضی نمی شود این فیلم های سخیف، مبتذل، چرک و سیاه را با خانواده اش تماشا کند! اگر آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حرف شان را در این باره عوض کردند من، عباس لاجوردی روی حرفم می مانم و از سخنی که گفته ام دفاع می کنم چرا که ما باید همواره حقیقت را بگوییم و بر اثر هجمه عده ای کاسبکار و مبتذل ساز و یا عوامل نفوذی بیگانه پا پس نکشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سوأل اصلی اینجا است که چرا باید این حجم انبوه از فیلم های سرشار از لودگی و ابتذال در سینمای جمهوری اسلامی و بعضاً با بودجه مستقیم بیت المال تولید شوند؟ چطور دستگاه های نظارتی که باید بر اساس یک سری قواعد و خط مشی های مشخص مبادرت به اعطای مجوز به این قبیل آثار کنند چشم خود را روی این حجم ابتذال می بندند و به این فیلم ها اجازه ساخت و یا اکران می دهند؟

وی ادامه داد: چرا ما باید در سینمای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که باید طلایه دار فرهنگ، ادب، اخلاق، دین مداری و انسانیت باشد این همه فیلم های ضد اخلاقی و ضد فرهنگی داریم؟ چرا باید فیلم های سینمایی ما سرشار از بدآموزی باشند و یا به اسم سینمای اجتماعی تصویری زننده و مشمئزکننده از جامعه اسلامی نشان دهیم و آب در آسیاب دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بریزیم؟

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه سینمای ایران مقصد تهاجم فرهنگی غرب و شرق شده تصریح کرد: من صراحتاً عنوان می کنم در سینمای ایران عده ای از فیلمسازان از بیگانگان پول می گیرند و به نوعی بنده و اجیر آن ها هستند تا خواسته های فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب را در سینما پیاده سازی کنند. من حاضر هستم در هر مناظره ای و یا در هر جلسه ای حتی اسامی این افراد را به زبان بیاورم تا شاید مسئولان فرهنگی که همواره در خواب غفلت هستند بیدار شوند و دیگر هرگز به این افراد اجازه کار ندهند.

لاجوردی خاطرنشان کرد: فرهنگ و هنر در کشور ما مدت ها است سقوط کرده و انتظار ما این است که مسئولان فرهنگی و هنری دولت سیزدهم که داعیه انقلابی گری دارد وضعیت فرهنگی کشور را بهبود بخشد و اجازه ندهد ما بیش از این دچار ولنگاری شویم.

وی متذکر شد: دیگر در سینمای ایران نباید جایی برای چاپلوس ها و افراد منافق هزار رنگ باشد؛ تخریب فرهنگ و هنر کافی است و مسئولان سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید هرگز اجازه چنین اتفاقی را بدهند.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: اعضای شوراهای پروانه ساخت و پروانه نمایش نباید اجازه دهند سینما مانند ۸ سال گذشته به صورت افسارگسیخته حرکت کند. تفکر و اندیشه سالم و انقلابی باید در تولیدات فرهنگی جاری و ساری شود و این اتفاق نیازمند دقت و وسواس بسیار زیاد از سوی یکایک اعضای حاضر در این شوراها می تواند محقق شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.