دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

لزوم رویکرد انقلابی در شوراهای پروانه ساخت و نمایش/۱

اصغری: شورای پروانه ساخت باید برای فیلمسازانی که برخلاف معیارهای انقلاب اسلامی و موازین اخلاقی مبادرت به تولید اثر کرده اند محدودیت و ممنوعیت ایجاد کند

ابراهیم اصغری

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در خصوص لزوم بازنگری انقلابی در رویکرد شوراهای پروانه ساخت و نمایش گفت: با توجه به اتفاقاتی که در این سال ها شاهد بودیم و فیلم های که در سینمای کشور تولید و بعضاً به اکران رسیده اند متوجه می شویم که یک عده از فیلمسازان نباید جایی برای عرض اندام در سینمای کشور داشته باشند از این رو شورای پروانه ساخت باید برای فیلمسازانی که برخلاف معیارهای انقلاب اسلامی و موازین اخلاقی مبادرت به تولید اثر کرده اند محدودیت و ممنوعیت ایجاد کند تا از این طریق بتوان از موازین ارزشی و اخلاقی حفظ و حراست کرد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «مردی شبیه باران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید این شوراهای پروانه و ساخت و نمایش هستند که می توانند ولنگاری موجود در تولید آثار سینمایی را از بین ببرند. قطعاً ترکیب شوراهای پروانه ساخت و نمایش می تواند شرایط و نگاه فیلمسازان را کنترل کرده و آن را تغییر دهند.

وی ادامه داد: بی شک مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی باید توجه ویژه ای به مفاهیم و موضوعات فیلمنامه ها و سوابق فیلمسازان و تهیه کنندگان داشته باشند. اعضای شورای پروانه ساخت باید برای کسانی که سابقه ساخت فیلم های انقلابی و ارزشی دارند و ثابت کردند که با مفاهیم مورد نظر فرهنگی کشور و موضوع انقلاب و دفاع مقدس جلو می روند تعامل بیشتری داشته باشند و قدرت عمل بیشتری به آن ها بدهند.

اصغری تأکید کرد: در حوزه پروانه نمایش نیز این وظیفه حاکمیت است که با دقت آثار را نگاه کند و نظر دهد و اجازه ندهد فیلم های سرشار از شوخی های مشمئزکننده و رکیک جنسی که در این سال ها به کرات در سینما شاهد بودیم و از سوی دیگر فیلم های روشنفکرمآبانه و تلخ به اکران برسند.

این سینماگر بار دیگر متذکر شد: شورای پروانه ساخت باید بیشترین دقتش را روی آثار قبلی فیلمساز داشته باشد و به سوابق تهیه کننده و کارگردان نگاه کند. نکته ای که باعث تأسف است اینکه در این سال ها هر کس هر فیلمی ساخته چه منطبق با معیارهای انقلابی کشور بوده و چه غیرمنطبق با آن ها بوده به اکران رسیده اند که این پدیده شوم باید در دولت انقلابی سیزدهم از بین برود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «قرارمون پارک شهر» و «اشنگول» در پایان این گفتگو افزود: در یک کلام مسئولان سازمان سینمایی و اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش باید تدبیری کنند تا تنها فیلمسازانی که منطبق با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی فیلم هایی در کارنامه شان دارند بتوانند زین پس در سینما کار و فعالیت داشته باشند و بالعکس به اصطلاح هنرمندانی که در این سال ها با فیلم های غیراخلاقی، مبتذل، سخیف و سیاه و تلخ شان آب در آسیاب دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ریخته اند نتوانند هرگز با بودجه بیت المال در سینمای کشور مبادرت به تولید اثر و یا اکران آن کنند. بی شک با این رویه سینمای ایران دچار تحولات مثبت خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.