سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

اولویت های سینمایی دولت سیزدهم/۱۱

فروزش: امیدوارم مشکلاتی که بر سر راه تولید فیلم ها قرار دارد رفع شود/ رکود سینما برطرف نمی شود مگر با واکسیانسیون کل جامعه!

ابراهیم فروزش

سینماپرس: ابراهیم فروزش کارگردان پیشکسوت سینما در خصوص اولویت های سینمایی دولت سیزدهم گفت: امیدوارم دولت سیزدهم فضا را برای انعکاس تفکرات اهالی سینما باز کند تا سینماگران بتوانند با آزادی عمل بیشتری مبادرت به تولید فیلم های شان کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «بچه های نفت» و «شیر تو شیر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه آنچه در سینمای ایران این روزها به شدت به چشم می خورد یا خودسانسوری هنرمندان است یا سانسورهای به شدت سلیقه ای! هر دوی این اتفاقات بسیار آسیب زا هستند و بر پیکره هنرهفتم ضررهای جبران ناپذیری را وارد می سازند و امید ما این است که با درایت و تدبیر ویژه مدیران سینمایی دولت سیزدهم این اتفاقات برطرف گردد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو شیوع ویروس کرونا را یکی از علل های اصلی رکود سینماها برشمرد و در این باره اظهار داشت: رکود سینما برطرف نمی شود مگر با واکسیانسیون گسترده و عاجل کل جامعه! من امیدوارم مسئولان دولت سیزدهم تدبیری ویژه برای واردات واکسن کرونا و واکسینه کردن فوری آحاد مردم داشته باشند تا ان شاالله هم دیگر تا این حد شاهد مرگ و میر روزانه صدها نفر از هم میهنان مان نباشیم و هم همه مشاغل و حرفه ها از جمله سینما بتوانند دوباره فعالیت عادی را از سر بگیرند.

فروزش در همین راستا خاطرنشان کرد: مقوله کرونا واقعیت بسیار تلخی است که گریبان همه دنیا را گرفته اما اگر مسئولان زودتر تلاش کرده بودند جامعه ما الآن کامل واکسینه شده بود و ما این همه مرگ و میر نداشتیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: من بسیار امیدوارم همه مشکلاتی که بر سر راه تولید فیلم ها قرار دارد هرچه سریع تر رفع شود. متأسفانه سینماگران از زمان نگارش فیلمنامه تا تصویب آن، مرحله تولید، پس تولید و گرفتن پروانه نمایش همواره با مسائل و معضلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و از این رو امیدوارم مسئولان جدید سینمای کشور این قبیل معضلات را از پیش پای سینماگران بردارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.