چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

اولویت های سینمایی دولت سیزدهم/۱۲

فیروزآذر: بسیاری از فیلمنامه های فاقد کیفیتی که سطح سلیقه مخاطب را تنزل می دهند نباید به صرف رعایت کردن برخی مسائل اخلاقی مجوز بگیرند

السا فیروزآذر

سینماپرس: السا فیروزآذر بازیگر سینما در خصوص اولویت های سینمایی دولت سیزدهم گفت: همیشه یک اصل در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی و بالاخص شورای نظارت و ارزشیابی وجود داشته و آن این بوده که هر فیلمنامه ای که اخلاق و سنت را مورد انتقاد قرار نمی دهد مجوز بگیرد در صورتی که این اصل درست نیست و بسیاری از فیلمنامه های فاقد کیفیتی که سطح سلیقه مخاطب را تنزل می دهند نباید به صرف رعایت کردن برخی مسائل اخلاقی مجوز بگیرند.

بازیگر فیلم های سینمایی «نسکافه داغ داغ» و «ملی و راه های نرفته اش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کسانی که در شورای پروانه ساخت مسئولیت صدور مجوز فیلمنامه ها را بر عهده دارند بیشتر به متن هایی مجوز می دهند که مورد اخلاقی نداشته باشند، مردم را تحریک نکنند، برخلاف دین و سنت و باور و اعتقادات جامعه نباشند و... اما متأسفانه در عوض ما شاهد تولید انبوه فیلم هایی هستیم که به هیچ عنوان صلاحیت تولید نداشته و ندارند اما مجوز گرفته اند.

وی ادامه داد: من به عنوان یک بازیگر وقتی خیلی از متن ها را می خوانم مأیوس می شوم چرا که می بینیم این فیلمنامه ها هیچ ارزش هنری ندارند؛ شخصیت پردازی که یکی از اصول اساسی فیلمنامه نویسی است در آن ها هیچ جایگاهی ندارند، کیفیت مدنظر سازندگانش نبوده و...؛ همیشه از خود این سوأل را می کنم که واقعاً چرا چنین فیلمنامه هایی به راحتی مجوز می گیرند؟

فیروزآذر تأکید کرد: چرا نباید کیفیت مدنظر مسئولان شورای پروانه ساخت باشد؟ چرا ما شاهد هستیم که برخی از فیلمنامه هایی که سلیقه مخاطب را تنزل می دهند، انگیزه بازیگران را پایین می آورند و... تولید می شوند؟ چرا اداره نظارت و ارزشیابی تنها روی برخی اخلاقیات کلیشه ای فوکوس می کند؟ چرا نظارت و ارزشیابی ها بر اساس کیفیت نیست؟

این سینماگر در خاتمه اظهاراتش افزود: من امیدوارم مسئولان جدید به این مسأله بسیار مهم توجه ویژه داشته باشند و اجازه ندهند بیش از این فیلمنامه های بی کیفیت مجوز گرفته و تولید شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.