شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

اولویت های سینمایی دولت سیزدهم/۶

مهرجویی: مسئولان باید جهالت را کنار گذاشته و با عقلانیت و خرد سینمای کشور را اداره کنند

داریوش مهرجویی در آئین نکوداشت بیستمین جشن سینمای ایران

سینماپرس: داریوش مهرجویی کارگردان پیشکسوت سینما در خصوص اولویت های سینمایی دولت سیزدهم گفت: اگر تصمیم و اراده ای برای بهبود اوضاع هنرهفتم وجود داشته باشد مسئولان باید جهالت را کنار گذاشته و با عقلانیت و خرد سینمای کشور را اداره کنند چرا که هر مشکلی که طی این سال ها ما در سینما شاهد بوده ایم به دلیل جهل و ناآگاهی مسئولان بوده و این روند باید اصلاح شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «سنتوری» و «مهمان مامان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه سیستم سینمای ایران روی جهل اداره می شود این در حالی است که سینما نیاز به عقل و خرد و اندیشه دارد.

وی ادامه داد: سینما بی تردید هنری سرشار از اندیشه است و ما اگر مدعی تفکر هستیم باید با خرد و بینش سینما را اداره کنیم. قطعاً همانطور که ما مشکلات سینما را می بینیم مسئولان هم این مشکلات را می بینند و باید برای برون رفت از این شرایط راه حل های ویژه و منطقی داشته باشند.

این سینماگر پیشکسوت در پایان این گفتگو افزود: سینمای ایران امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به نیروهای متبحر و کاربلد دارد تا وضعیت این هنر-صنعت را بهبود بخشند و امیدوارم به زودی شاهد حضور نیروهای متبحر در تمامی حوزه ها و ارکان سینما باشیم تا تمامی مشکلات این حوزه برطرف گردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.