چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

اولویت های سینمایی دولت سیزدهم/۲

توکلی: انتظار اکثریت هنرمندان از دولت سیزدهم رعایت کامل عدالت، رسیدگی عاجل به وضعیت اسفبار معیشتی سینماگران و محاکمه افرادی است که طی سال های اخیر به سینما خیانت کردند!

رضا توکلی

سینماپرس: رضا توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص اولویت های سینمایی دولت سیزدهم گفت: اوضاع سینما و به طور کل عرصه فرهنگی و هنری کشوراصلاً خوب نیست و از این رو انتظار اکثریت هنرمندان از دولت سیزدهم رعایت کامل عدالت، رسیدگی عاجل به وضعیت اسفبار معیشتی سینماگران و محاکمه افرادی است که طی سال های اخیر به سینما خیانت کردند!

کارگردان فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از مهمترین کارهایی که مدیران سینمایی دولت سیزدهم باید انجام دهند سازماندهی دقیق و درست سینما و همینطور رعایت کامل عدالت است که متأسفانه هیچ خبری از اجرای عدالت در هنرهفتم به چشم نمی خورد.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه وضعیت معیشتی هنرمندان امروزه به بدترین حالت ممکن رسیده اظهار داشت: بسیاری از هنرمندان به نام و مطرح کشور مدت ها است در بیکاری مطلق به سر می برند، چرخه اقتصاد سینما کاملاً در هم شکسته و این وظیفه مدیران سینمایی جدید است که با دغدغه مندی و اهتمام ویژه این معضلات و مشکلات جدی را مرتفع نمایند.

توکلی خاطرنشان کرد: ما نباید فراموش کنیم آدم های موثر در سینما حجب و حیا دارند و هرگز شأن و مقام و حیای شان اجازه نمی دهد که برای تأمین معاش روزانه شان در صف های عریض و طویل خانه سینما و صندوق اعتباری هنر و... بروند تا مثلاً یک گونی برنج دریافت کنند! این نوع کمک ها در شأن هنرمندان نیست و مدیران سینمایی دولت سیزدهم برای اینکه شأن هنر و هنرمندان حفظ شود بایستی در وهله اول عدالت و حق و حقوق هنرمندان را تأمین کنند و سپس با شیوه های نوین در فکر کمک های ویژه معیشتی به آن ها باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «خیلی دور خیلی نزدیک» و «مریم مقدس (س)» تصریح کرد: از سوی دیگر در این سال ها عده ای فرصت طلب و سوء استفاده گر مرتب در سینمای کشور جولان می دادند که همه ما امیدواریم مدیران جدید پای آن ها را برای همیشه از عرصه سینما و فرهنگ و هنر قطع کنند. عرصه سینما باید تنها در اختیار هنرمندان راستین و واقعی باشد و مدیران سینمایی نباید به سوءاستفاده گران اجازه عرض اندام بیش از حد در سینما را بدهند.

این بازیگر تأکید کرد: ای کاش دولت سیزدهم موجبات محاکمه افرادی که در این سال ها به سینما و سینماگران خیانت کردند را فراهم آورد. یکی از خیانت های بزرگی که در این سال ها اتفاق افتاد تولید فیلم هایی علیه مردم بود، فیلم هایی که فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی را زیر سوأل بردند و جز سیاه نمایی و ترویج خیانت چیز دیگری در چنته نداشتند.

توکلی در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: من امیدوارم دولتمردان جدید به فکر انجام کارهای درازمدت نباشند و در کوتاه مدت بتوانند مشکلات عدیده موجود در سینما را رفع نمایند چرا که امروزه بلبشوی عجیب و غریبی سینمای کشور را احاطه کرده و باید این حوزه هرچه سریع تر به یک ثبات نسبی برسد.

وی در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه ما طی ۸ سال گذشته مرتب لطمه خوردیم اما صدای مان درنیامد گفت: مدیران دولت های دوازدهم و یازدهم مرتب ما را از حرف زدن منع کردند، ما را حذف کردند اما این کارهای شان هیچ ثمر و عایدی برای سینما در پی نداشت و از این رو بنده معتقدم یکی از کارهای اساسی دولتمردان سیزدهم انتخاب مدیری شایسته برای سازمان سینمایی است که برآمده از دل سینمای کشور باشد، دغدغه رسیدگی به معضلات و مشکلات متعدد و ریشه ای سینما را داشته باشد تا ان شاالله از این رهگذر بتوانیم شاهد اتفاقات مثبتی در سینمای کشورمان باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.