سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

اولویت های سینمایی دولت سیزدهم/۴

صباغ سرشت: دولت سیزدهم باید مشکلات زیربنایی سینما را برطرف کند/ به فکر هنروران، تدارکاتچی ها و سینماگران از کار بیکار شده باشید!

سحر صباغ سرشت در نشست خبری فیلم سینمایی «فصل نرگس»

سینماپرس: سحر صباغ سرشت بازیگر و تهیه کننده سینما در خصوص اولویت های سینمایی دولت سیزدهم گفت: سینمای ایران از اشکالات زیرساختی اساسی رنج می برد و بی تردید دولت سیزدهم اگر هدفش بهبود اوضاع هنرهفتم است باید مشکلات زیربنایی سینما را برطرف کند و دست به کارهای ظاهری نزند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «فصل نرگس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از بزرگترین معضلات ما در سینمای ایران مدیرانی هستند که در هر دولتی حضور دارند و فقط پست های شان عوض می شود ما اگر بخواهیم مشکلات را اصلاح کنیم باید این چرخش نادرست مدیران سینمایی را متوقف کنیم.

وی ادامه داد: اگر قرار بر بهبود اوضاع است باید افرادی کاربلد و متعهد و امتحان پس داده امور را در دست بگیرند. نه فقط سینما که در سایر حوزه های دیگر مانند اقتصاد، فوتبال و... نیز همین معضل اساسی وجود دارد و بی تردید اگر افراد کاربلد اداره امور را در دست بگیرند اوضاع بهبود پیدا خواهد کرد.

صباغ سرشت سپس با بیان اینکه یک مدیر باید مسئولیت پذیر باشد متذکر شد: ما نیاز به مدیری داریم که مشکلات ریشه ای را شناسایی کند و بدون پنهان کاری و پاک کردن صورت مسأله مشکلات را حل کند. مشکلات ما عمیق تر از حد تصور است و تا در دید ما قرار نگیرد نه می توانیم دقیق شناسایی کنیم نه راه حلی ارائه دهیم.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو افزود: من روزی هزار بار به هنروران سینما و تدارکاتچی های سینما که به روز نان به خانه های شان می بردند فکر می کنم که حال با این تعطیلی پروژه ها چگونه روزگار خود را سپری می کنند از این رو از مدیران فرهنگی دولت سیزدهم می خواهم به فکر هنروران، تدارکاتچی ها و سینماگران از کار بیکار شده باشند.

وی در پایان این گفتگو افزود: بیکاری، بی پولی و بیمه بلاتکلیف مگر برای ناامیدی کم است؟ همه این اتفاقات سینماگران را ناامید کرده و ما نمی خواهیم با امید واهی خودمان را گول بزنیم و از این رو از خدا می خواهیم که خودش این معضلات را برطرف کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.