یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

اولویت های سینمایی دولت سیزدهم/۷

امیرابراهیمی: دولتمردان جدید باید برای هنرمندان کمک های معیشتی مستمر ماهیانه به صورت نقدی و بن خرید کالا در نظر بگیرند/ خانه سینما هیچ قدمی برای هنرمندان برنمی دارد!

کتایون امیر ابراهیمی

سینماپرس: کتایون امیرابراهیمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص اولویت های سینمایی دولت سیزدهم گفت: دولتمردان جدید باید برای هنرمندان به ویژه در این بحران کرونا و بیکاری مطلق، کمک های معیشتی مستمر ماهیانه به صورت نقدی و بن خرید کالا در نظر بگیرند؛ این باعث شرم و تأسف است که بخش کثیری از هنرمندان که عمر و جوانی شان را برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور صرف کرده اند امروزه برای لقمه ای نان دست شان پیش این و آن دراز باشد!

بازیگر فیلم های سینمایی «طهران، تهران» و «ورود آقایان ممنوع» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خواسته ما از یکایک مدیران فرهنگی و سینمایی کشور این است که به فکر درست کردن زندگی خوب برای اهالی سینما باشند. مدیران سینمایی به جای صرف بودجه های بیهوده و بریز و بپاش های آنچنانی برای برگزاری جشنواره ها و... باید درد ما را دوا کنند.

وی ادامه داد: امروزه بی پولی و گرفتاری، فقدان بیمه و بی مسکنی درد اصلی بخش کثیری از سینماگران است و این اتفاق کام همه را به تلخی کشانده؛ آیا واقعاً برای دولت سخت است که برای هنرمندان به صورت ماهانه بن های ویژه ای برای خرید کالا در فروشگاه های خاص در نظر بگیرد؟ آیا واقعاً بین این همه هزینه ریز و درشت این خواسته زیادی است که همه اهالی سینمای کشور بیمه رایگان شوند و درمان شان صد در صد بدون هر گونه ای هزینه کردی از جیب خودشان باشد؟

امیرابراهیمی سپس با انتقاد شدید از خانه سینما که عنوان جامعه اصناف سینمایی را با خود به یدک می کشد اظهار داشت: خانه سینما هیچ قدمی برای هنرمندان برنداشته و برنمی دارد! آن ها اصلاً هنرمندان را نمی بینند و توجهی به آن ها ندارند، هنرمندان در همه جای دنیا دارای ارزش و اعتبار ویژه هستند اما در کشور ما به آن ها توجهی نمی شود و این بسیار آزاردهنده است و روح و قلب ما را به درد می آورد.

این سینماگر پیشکسوت در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم دولت جدید بتواند با انجام کارهای خوب برای جامعه هنری مجدداً روحیه شادی و نشاط را برگرداند و ما دیگر شاهد این همه درد و تلخی مانند سال های گذشته نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.