شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

اولویت های سینمایی دولت سیزدهم/۸

تبریزی: مدیران سینمایی با عدالت محوری باید بستر مناسبی برای ورود فیلمسازان جوان به سینما و حضور پیشکسوتان این حوزه فراهم کنند/ سینمای ایران نیاز به حضور سلیقه های مختلف دارد

عادل تبریزی

سینماپرس: عادل تبریزی کارگردان سینما در خصوص اولویت های سینمایی دولت سیزدهم گفت: مدیران سینمایی با عدالت محوری باید بستر مناسبی برای ورود فیلمسازان جوان به سینما و حضور پیشکسوتان این حوزه فراهم کنند؛ ما در سینمای کشور دستیاران کارگردان بسیاری داریم که سال ها کسب تجربه کرده اند و از سوی دیگر فارغ التحصیلانی داریم که به صورت آکادمیک سینما را آموخته اند اما همگی پشت درهای بسته باقی مانده اند و باید برای حضور و ساخت آثارشان فرصت مناسب مهیا شود.

کارگردان فیلم سینمایی «گیجگاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دولتمردان باید کسانی را که می خواهند فیلم بسازند و سینمای ایران را بیش از پیش اعتلا بخشند رصد کرده و به آن ها کمک کنند تا بتوانند اولین قدم حرفه ای شان را برداند.

وی ادامه داد: سینمای ایران امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن است تا با مدیریت درست و اصولی کسانی که سرشار از نبوغ و استعداد هستند و سال ها است برای کار کردن جان داده اند را شناسایی کند و فرصت کار و حضور برایشان فراهم آورد. یک فیلمساز جوان چرا باید برای ساخت اولین اثرش در به در دنبال سرمایه گذار باشد؟ بی تردید این وظیفه متولیان سینمای کشور است که از نسل های مختلف سینما حمایت ویژه داشته باشند.

تبریزی در بخش دیگری از این گفتگو توجه به مسائل معیشتی و رفاهی سینماگران را بسیار ضروری برشمرد و در این باره اظهار داشت: متأسفانه سال های متمادی است که حرف از بیمه بیکاری سینماگران بوده اما هرگز اتفاق مثبتی در این حوزه رخ نداده و همچنان سینماگران سردرگم و بلاتکلیف هستند.

وی خاطرنشان کرد: متولیان سینمای کشور باید برای یکایک اهالی سینما که در صنوف مختلف زحمت می کشند و با عشق برای رشد سینما فعالیت می کنند امکانات رفاهی مناسب فراهم آورد تا دیگر کسی غم نان و تأمین معاش خود را نداشته باشد. همچنین ما سینماگرانی را از دست دادیم که نان آور خانواده های شان بودند و حالا اعضای خانواده شان هیچ راهی برای تأمین زندگی شان ندارند و باید خانواده این افراد تحت پوشش خدمات رفاهی سازمان سینمایی و خانه سینما قرار بگیرند.

این فیلمساز جوان در خاتمه اظهاراتش مسأله سانسور در سینما را یکی دیگر از معضلات اساسی هنرهفتم دانست و در این باره اظهار داشت: من امیدوارم مدیران جدید سینمایی به سینماگران اعتماد کنند و اجازه دهند سلیقه های مختلف وارد سینما شوند و برای رشد و ارتقای سینما در کشورمان فیلم بسازند. سینما نیاز به ژانرهای مختلف دارد و نمی تواند تنها در یک خط ثابت و مستقیم حرکت کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.