یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۱۵

شریفی: دستاورد دولت آقای روحانی در هنرهفتم رونق ابتذال بود/ طی ۸ سال گذشته هنرمندان متعهد بایکوت و خانه نشین شدند

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: تنها دستاورد دولت آقای روحانی در هنرهفتم رونق ابتذال بود؛ باندبازی در این ۸ سال بیداد کرد به نحوی که حتی نزدیکان مدیران سینمایی تا خانه سینما هم نفوذ کردند! اهالی سینما در این سال ها هیچ عملکرد مثبتی از مدیران سینمایی ندیدند و همه چیز فاجعه بار و بدتر از بد بود!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشک سرما» و «سیب سرخ حوا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در این ۸ سال پول های بیت المال تنها بین خودی ها تقسیم شد؛ عروسی و عزا برای خودشان بود؛ من تأسف می خورم که ما شاهد چنین اوضاع اسفبار و تلخی در سینمای کشور بودیم؛ بنده همیشه شفاف صحبت کردم حالا که آخر کار این دولت است و رسانه محترم و دغدغه مند «سینماپرس» برای عملکرد ۸ ساله این دولت در حوزه سینما پرونده باز کرده باز هم همان حرف های همیشگی ام را تکرار می کنم.

وی ادامه داد: دوره ریاست جمهوری حسن روحانی اصلاً خوب نبود در این دوره فقط به دوستان شان کمک شد اما سینماگرانی که جزو گعده دوستان و نزدیکان مدیران نبودند حتی توان تأمین اجاره خانه شان را هم نداشتند!

شریفی تأکید کرد: در این ۸ سال تلخ و دردآور فیلم ماندگاری در سینمای کشور تولید نشد، اکران فیلم های ارزشی با اما و اگرهای فراوان روبرو شدند و دولت کمترین حمایتی برای توسعه و رشد سینمای انقلابی و متعهدانه نداشت. در این ۸ سال همه چیز در اختیار گعده ای خاص بود حتی جشنواره های سینمایی نیز در این سال ها به صورت گعده ای برگزار شدند و هیچ دستاوردی برای سینمای کشور به همراه نداشتند.

این سینماگر با اشاره به ولنگاری شدید در حوزه سینما و شکبه نمایش خانگی تصریح کرد: در این ۸ سال هیچ نظارت اصولی و درستی روی آثار سینمایی و نمایش خانگی وجود نداشت و همه چیز به حال خود رها شد و آثار تولید شده در این دو حوزه اغلب بی بندو باری و تجمل گرایی و فحاشی را ترویج دادند؛ بنده صراحتاً عرض می کنم در این ۸ سال دولت آقای روحانی سینما را از نظر ابتذال آباد کرد!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مستأجر» و «آوازهای سرزمین من» متذکر شد: در این سال ها کسانی که می خواستند کارهای ارزشی بکنند خانه نشین شدند؛ سینما از رونق افتاد و سلبریتی ها آمدند و هر فیلمی که می خواست ساخته شود گفتند خودمان اسپانسر می آوریم و به این ترتیب بود که سینما دست افراد خودشان افتاد مثل آقای سرتیپی که در این سال ها حضور چشمگیری در سینما داشت!

وی در همین راستا یادآور شد: به خاطر دارم زمانی که آقای روحانی تازه رئیس جمهور شده بودند از هنرمندان دعوت کردند که بنده هم جزو مدعوین بودم در این جلسه ایشان اعلام کردند که ما می خواهیم از سینماگران و رشد و توسعه سینمای ملی حمایت کنیم و رونق جدی در هنرهفتم ایجاد کنیم اما امروز بعد از گذشت ۸ سال شاهدیم که صحبت های ایشان همه اش حرف و شعار بود!

شریفی تصریح کرد: ایشان در این ۸ سال فقط حرف زدند و آدم هایی که انتخاب کردند همه در وزارت ارشاد برای خودشان تیم درست کردند و کسانی که ریشه فرهنگی نداشتند یا در سینما تخصصی نداشتند اداره امور را در دست گرفتند و متخصصان خانه نشین شدند. قول و قراری که برای رشد و توسعه سینمای ملی و ارزشی و دفاع مقدس و فیلم های فاخر و ماندگار داده اند عملی نشد و بالعکس تولید فیلم های ارزشی با مشکلات جدی مواجه شد!

این تهیه کننده در خاتمه اظهاراتش افزود: امیدوارم از این پس هیچ یک از اهالی سینما به وعده های هیچ کاندیدای ریاست جمهوری دلخوش نشوند و با درایت مباردت به انتخاب افراد کنند و از طرف دیگر تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری که وعده های دلنشین می دهند به تمام وعده ها و حرف های شان توجه کنند و اگر رئیس جمهور شدند توجه ویژه ای به هنر-صنعت سینما که امروزه در کل دنیا به عنوان یک رسانه بسیار قدرتمند شناخته می شود داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • محمد ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۰۸:۰۰
    0 0
    کاملا درسته

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.