شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

سینمای ایران در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی/۲

سربخش: مدیران فرهنگی زمینه سازی لازم برای توجه سینما به آثار استراتژیک را فراهم نیاورده اند

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: ما زمانی که نگاهی به آثار به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر طی سال های برگزاری اش می کنیم متوجه می شویم بیش از ۸۰ درصد آثار جشنواره فیلم فجر انقلاب و نظام را زیر سوأل می برد؛ این اتفاق دردناک و ناراحت کننده است.

این کارشناس ارشد حقوق بین الملل در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نمی توان منکر شد که در ۴۰ سال اخیر فعالیت ها و تلاش هایی در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله سینما و تئاتر صورت گرفت تا آثار خوب و قابل تأملی تولید شوند؛ به خصوص در دهه های ۶۰ و ۷۰ این اتفاق بیشتر نمود عینی داشت اما در رابطه با انقلاب اسلامی ما کم کاری های زیادی داشته ایم و آثار اندک ساخته شده نتوانستند جواب نیازهای جوانان و جامعه را بدهند.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی اوقات هم در سینما ما شاهد تولید آثاری بودیم که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را زیر سوأل می بردند؛ اما تلویزیون در همه این سال ها بسیار جدی تر و مستحکم تر از سینما گام برداشت و آثار خوبی را تولید کرد.

سربخش سپس با بیان اینکه مدیران فرهنگی زمینه سازی لازم برای توجه سینما به آثار استراتژیک را فراهم نیاورده اند اظهار داشت: ما در حال حاضر چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن گرفته ایم؛ این وظیفه یکایک متولیان فرهنگی و مدیران سینمایی بود که از چند سال قبل تدارک ویژه ای برای ۴۰ سالگی انقلاب ببینند و آثار شاخص انقلابی تولید کنند و در جشنواره فیلم فجر که نمادی از انقلاب اسلامی است آن را به نمایش بگذارند اما بی برنامگی آن ها باعث شده تا ما نه تنها شاهد تولید و عرضه چنین آثاری نباشیم بلکه فیلم هایی که به گونه ای انقلاب را زیر سوأل می برند پا بگیرند و تولید شوند.

مدیر مسئول نشریه سینما رسانه خاطرنشان کرد: همانطور که پیش تر هم بیان کردم وقتی بیش از ۸۰ درصد آثار جشنواره فیلم فجر انقلاب و نظام را زیر سوأل می برد نباید جای تردید باقی بماند که این ها به مسیر دیگری که در مخالفت با انقلاب اسلامی است سینما را هدایت می کنند. مشخص و واضح است که پشت صحنه این جریانات چه کسانی هستند و جه افرادی سینما را به این سمت و سو هدایت می کنند و آن ها باید آگاه باشند که ما به راحتی می توانیم به اسامی آن ها دست پیدا کنیم.

این کارشناس فرهنگی در خاتمه این گفتگو افزود: اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باید از دریچه سینما دیده شود و مدیران سینمایی شرایطی را باید فراهم کنند که هنرمندان متعهد به نظام و انقلاب اسلامی بتوانند با تکیه به ارزش های انقلابی آثار شاخص و درخشانی تولید کرده و در این جشنواره به نمایش بگذارند. پرداختن به سوژه ها و موضوعات انقلابی به نوعی سرمایه گذاری برای آینده نظام و انقلاب اسلامی است و ما باید اینک در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب به این امر پایبند باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.