یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

سینمای ایران در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی/۳

سلیمی: سینمای ما بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی دچار ابتذال شده است

سهیل سلیمی کارگردان فیلم فرشتگان قصاب در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: سهیل سلیمی کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: متأسفانه سینمای ما بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی دوباره دچار ابتذال شده است و ما به همان ۴۰ سال قبل بازگشتیم.

کارگردان فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وجود ابتذال در سینمای کشور مسأله ای بسیار واضح است و تنها فرم ابتذال نسبت به پیش از انقلاب عوض شده که آن هم به خاطر برخی از محدودیت ها است.

وی با بیان اینکه بسیار تأسف بار است که ما بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سینمای مان مسیر متعالی و پرباری را طی نکرده ایم اظهار داشت: طی تمامی این سال ها به جای اینکه سینمای ما سرشار از آثار ارزشی و استراتژیک شود ما تنها شاهد تولید آثار بسیار معدودی در این حوزه ها بوده ایم و به همین علت این آثار نتوانسته اند یک جریان فرهنگی ایجاد کنند و در واقع مانند نسیمی از کنار طوفان سهمگین ابتذال و نابخردی عبور کرده اند و تأثیرگذار نبوده و نیستند.

سلیمی خاطرنشان کرد: متأسفانه متولیان فرهنگی ما طی تمام این سال ها فضای فرهنگی منطبق با اندیشه های ارزشمند انقلابی در جامعه ایجاد نکرده اند و همه این ها باعث شده تا بسیاری از افرادی که آثار ارزشی و استراتژیک تولید کرده اند با انگ های مختلفی مواجه شده و از فضای فرهنگی و هنری طرد شوند.

این سینماگر تأکید کرد: اصلی ترین مشکل ما در این حوزه مدیران فرهنگی هستند، نه اهالی فرهنگ! چون آن ها نتوانستند این فضا را ایجاد کنند. این فضا را آن ها باید به وجود آورند و قطعاً تا زمانی که همین مدیران و مسئولان سینمایی اداره سینمای کشور را در دست دارند وضعیت به همین منوال است و ما نمی توانیم توقعی برای تولید و عرضه فراوان آثار انقلابی و ارزشی در سینمای کشورمان داشته باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.