پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

رئیس سازمان صداوسیما:

«پیشرفت» یکی از سرفصل های مهم رسانه ملی است/ «قهرمان ایران» می‌تواند یکی از مصادیق «تحول فرهنگ و فرزندان ملت ایران» باشد

پیمان جبلی

سینماپرس: در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان و افتخارآفرینان کشور و جامعه ورزش در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان حامی جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین توسط وزیر ورزش و جوانان، بخش بعدی بود. در بخش حامیان خارجی، هواداران تیم فوتبال سلتیک اسکاتلند به دلیل حمایت همه جانبه و منسجم از مردم فلسطین مورد تقدیر قرار گرفتند. در بخش داخلی الناز دارابیان قهرمان پارالمپیک کشورمان که مدال خود را به کودکان فلسطینی اهدا کرد، یکی از تقدیر شدگان بود.

تیم ملی فوتبال ایران نیز به دلیل حضور با چفیه در زمین فوتبال مورد تقدیر قرار گرفت. جایزه این بخش از سوی وزیر ورزش و جوانان به مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال اهدا شد.

نبی واگذاری سرخابی‌ها را تبریک گفت

نبی در این مراسم، گفت: این انگیزه بسیار خوبی است که جامعه ورزش در بعد فنی و معنوی به وظایف خود عمل کنند. به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم تبریک می‌گویم که با تدبیر وزیر ورزش و دولت‌مردان، واگذار شدند.

در ادامه، تندیسی به نمایندگی از جامعه ورزش به ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران و خانواده شهید امان الهی اهدا شد.

ابوشریف در سخنانی گفت: خانواده بزرگ ورزش ایران و متولیان امر، تقدیر خود را بابت این حضور و حمایت اعلام می‌کنم. مردم غزه با قتل عام و کشتار برنامه‌ریزی شده مواجه هستند. تمام بخش‌های غزه با این مصیبت مواجه شده و در بخش‌های آموزشی، بهداشتی و سایر موارد با جنایات بسیاری مواجه هستیم. ۲۰۰ نفر از قهرمانان ما در همین مدت کوتاه به شهادت رسیدند، زیرساخت‌های ورزش ما نابود شد و این تنها آمار اولیه است و بعد از بررسی دقیق میدانی می‌توان به عمق فاجعه پی‌ ببریم. سازمان های بین‌المللی ورزشی باز خوردی نشان ندادند اما بعد از حمله روسیه به اوکراین، شاهد واکنش شدید آنها به روسیه بودیم. این که مردم و ملت ایران کنار مردم مظلوم فلسطین بوده و هستند، برای ما قابل احترام است و از این بابت تشکر می‌کنم.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تقدیر از قهرمان ایران اظهار کرد: برگزاری این نشست خوب هم گام مثبت دیگری بود که با یک کار مشترک میسر شد. این جشنواره‌ها باعث می‌شود از ظرفیت‌های ورزش قهرمانی به خوبی استفاده شود. در سال ۱۴۰۲ در ورزش قهرمانی در ۷۰ رشته بیش از ۹۰۰ مدال کسب کردیم که سرود ملی ایران را طنین‌انداز کرد.

وزیر ورزش: ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی آزادی

وی افزود: مجموعه ورزش در کل کشور در حرکتی هماهنگ این افتخارات را کسب کرد و اقدامات تحولی را در دستور کار داشت. تلاش ما این است که تا پایان دولت مسائل را بررسی و مشکلات را برطرف کنیم. در تحول زیرساخت‌های ورزشی موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رئیس جمهور برگزار کنیم که سال‌ها برگزار نشده بود. پروژه‌های بسیاری شناسایی شد و قرار بر این بود هیچ پروژه جدیدی آغاز نشود. بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای این کار در سال جاری پیش‌بینی شده است و با قدرت کار را ادامه خواهیم داد.

هاشمی افزود: بحث بازسازی مجموعه ورزشی آزادی و سالن‌های تحت پوشش هم مطرح بود و موفق شدیم برای آن تامین منابع بکنیم. احداث مجموعه بزرگ در پایتخت که قول رئیس جمهور بود در دستور کار است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود مجموعه‌ای در خور نام ایران احداث خواهیم کرد. طرح آمایش سرزمینی هم در دستور کار بود تا عدالت ورزشی حاکم شود.

وی گفت: تمام مطالبات قبلی را پرداخت کردیم و سال ۱۴۰۳ و در دو هفته آینده با حضور رئیس جمهور پاداش‌های جدید هم اهدا خواهد شد. موضوع سرباز قهرمان هم مورد تاکید است. مجلس تمام مراحل را طی کرده و به زودی تصویب و گلایه قهرمانان برطرف خواهد شد.

هاشمی با اشاره به ازسازی مجموعه ورزشگاه آزادی، سالن ۱۲ هزار نفری، مجموعه سالن‌ها و استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی، اعلام کرد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه بزرگ آزادی منظور شد تا مشکلات آن برطرف شود. همچنین مجموعه بین‌المللی ورزشی در تهران مدنظر قرار گرفت و به موقع این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود و با فعالیت پیمانکاران داخلی و خارجی مجموعه ورزشی درخور کشور را خواهیم داشت تا بتوانیم به خوبی در بخش رویدادهای ورزشی میزبانی، کنیم.

وزیر ورزش ادامه داد: اصلاح ساختار اساسنامه صندوق قهرمانان هم کار خوبی بود که انجام شد. بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی بود که به صورت تخصصی مورد استفاده قرار گیرد. حق پخش تلویزیونی هم با همکاری صدا و سیما در دستور کار است. انصاف مالی در رشته‌های حرفه‌ای نیز مورد تاکید ما بوده که در حال انجام است. واگذاری دو باشگاه بزرگ تهران هم کمک می‌کند تا از روزمرگی خارج شویم. علاوه بر این، کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون‌های ورزشی در دستور کار است که بعد از ۲۰ سال شاهد آن خواهیم بود.

جبلی: قهرمان ایران می تواند یکی از مصادیق تحول فرهنگ باشد

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی هم در این مراسم گفت: خوشحالیم در سومین بار میزبان و برگزار کننده قهرمان ایران هستیم و با افتخار جشنواره قهرمان ایران را برای سومین دوره آن برگزار می شود و این جشنواره با مشارکت مردم و همراهی وزارت ورزش مصداق ترویج گفتمان پیشرفت است.

وی ادامه داد: پیشرفت در همه عرصه ها و به ویژه در عرصه ورزش و تقویت هویت ملی ما مهم است چراکه پیشرفت در همه عرصه ها رخ می دهد. پیشرفت یکی از سرفصل های مهم رسانه ملی است و این همواره به دلیل برجسته کردن فرزندان ایران و تقویت هویت ملی است.

جبلی عنوان کرد: قهرمان ایران می تواند یکی از مصادیق تحول فرهنگ و فرزندان ملت ایران باشد و جوانان ما، دانشمندان ما، قهرمانان ما، نیروهای مسلح که با اقتداری که در عرصه بیت الملل و با وعده صادق خلق کردند افتخار آفرین شدند.

رئیس رسانه ملی اظهار کرد: در عرصه ورزش هم ورزشکاران هویت ملی ما هستند و باید دائما در قاب رسانه ملی حضور داشته باشند و این وظیفه ذاتی ماست که در رسانه ملی خدمت‌گزار این قهرمانان باشیم.

در ادامه، انتخاب برترین‌های بخش‌های مختلف آغاز شد.

زیباترین گل:

گل سیدمهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی

صحنه ماندگار:

ساره جوانمردی به دلیل حضور همراه با نوزادش روی سکوی قهرمانی

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر ژاپن

برترین‌ تیم ملی:

تیم ملی فوتبال ساحلی

همچنین تقدیر از تیم ملی هاکی بانوان

افتخار تاریخی:

کاروان فرزندان ایران به خاطر درخشش در پاراآسیایی هانگژو

برترین‌ پارالمپیک:

رزا ابراهیمی، قهرمان پاراتکواندو

قهرمان فردا:

امیررضا معصومی از کشتی

همچنین تقدیر از محمد بیرانوند، قهرمان اهداف پروازی

برترین مربی:

علی نادری، تیم فوتبال ساحلی

همچنین تقدیر از حسین عبدی، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان

برترین بانوی ورزشکار:

ناهید کیانی، تکواندو

برترین آقای ورزشکار:

امین میرزازاده، کشتی فرنگی

در ادامه، معرفی برترین‌های بخش‌های مختلف از نگاه کارشناسان بدین شرح معرفی شدند:

جایزه برترین فدراسیون در بخش فرهنگی

فدراسیون جانبازان و توان‌یابان

فدراسیونی که بیشترین رشد را نسبت به سال گذشته داشت:

فدراسیون تنیس روی میز

فدراسیون برتر سال:

فدراسیون کشتی

‌برترین داور سال:

رضا پیکر آرا، شمشیربازی

جایزه یک عمر فعالیت ورزشی:

مرحوم حاج محمد مهرآیین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.