سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

رهاشدگی شبکه نمایش خانگی در دوران ولنگاری فرهنگی/۶

حر: شبکه نمایش خانگی حیات خلوت دشمنان است/ نفوذ فرهنگی از طریق آثار شبکه نمایش خانگی وارد خانه ها می شود

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما با انتقاد شدید از وضعیت این روزهای شبکه نمایش خانگی گفت: ما همانطور که در عرصه های سیاسی و اجتماعی حیات خلوت داریم در حوزه سینما و شبکه نمایش خانگی هم دارای حیات خلوت هستیم و شبکه نمایش خانگی حیات خلوت دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است چرا که دشمن با نفوذ در این حوزه دست به تخریب گسترده فرهنگ و هنر کشور می زند و ما را به سمت فضای کاملاً مبتذل پیش از انقلاب برده است.

کارگردان فیلم سینمایی «ما ایستاده ایم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عدم نظارت دقیق و فقدان دغدغه مندی مدیران فرهنگی و سینمایی دلیل اصلی رهاشدگی شبکه نمایش خانگی در دوران ولنگاری فرهنگی است.

وی یادآور شد: سال ها قبل زمانی که آقای لاریجانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند طرح شبکه نمایش خانگی مطرح شد. در آن زمان برخی افراد معتقد بودند از آنجا که سینما تنوع لازم را ندارد و به سمت تیرگی و سیاهی رفته است برای ایجاد توازن در تولیدات فرهنگی و هنری باید شبکه نمایش خانگی را تأسیس کرد.

حر ادامه داد: تأسیس شبکه نمایش خانگی در ابتدا بد نبود اما رفته رفته جایگاهی برای نفوذ دشمنان قسم خورده ما شد به نحوی که امروزه آن ها به بدترین شکل و شیوه ممکن عرصه فرهنگ و هنر را تخریب کرده اند. بنده معتقدم نفوذ فرهنگی از طریق آثار شبکه نمایش خانگی که در راستای سند ۲۰۳۰ گام بر می دارد وارد خانه ها می شود. مباحث ضداخلاقی که در اثار شبکه نمایش خانگی جلوه گری می کند برای جامعه ما خطرناک است و فرهنگ اصیل و ارزشمند انقلاب اسلامی را به انحطاط می کشاند.

این سینماگر با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان نظام رسوخ در خانواده ها و تضعیف بنیان خانواده است اظهار داشت: ما نباید اجازه دهیم شبکه نمایش خانگی بیش از این جایگاه و پایگاه اصلی دشمنان ما در حوزه فرهنگ و هنر باشد، گویا تعمدی در ماجرا است که برخی افراد این حوزه را به حال خود رها کرده اند. ما نباید اجازه دهیم که شبکه نمایش خانگی که اکنون به مثابه یک اسلحه برای تخریب فرهنگ ما شده بیش از این در راستای اهداف دشمنان فعال باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «شمارش معکوس» در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه نهادهای ناظر بر عملکرد دستگاه های فرهنگی و هنری کشور به خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی باید توجه جدی بر آثار شبکه نمایش خانگی داشته باشند گفت: این شبکه در صورت ادامه حیات باید با نظارت جدی، دقیق و اصولی جلو برود و اگر غیر از این اتفاق رخ بدهد به زودی ما تبعات منفی بیشتری را از این عرصه شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.