شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

رهاشدگی شبکه نمایش خانگی در دوران ولنگاری فرهنگی/۷

شریفی: محتوای نازل، ضد ارزش و ضدخانواده در آثار شبکه نمایش خانگی بیداد می کند

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون با انتقاد از وضعیت این روزهای شبکه نمایش خانگی گفت: در شبکه نمایش خانگی پولشویی اتفاق می افتد؛ این مسأله ای است که اغلب اهالی سینما از آن باخبرند. کسانی که سرمایه های مشکوکی دارند آن سرمایه ها را وارد شبکه نمایش خانگی کرده اند و اگر دقت کنید در بسیاری مواقع تنها تعداد معدودی از افراد در این حوزه فعالند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ضیافت» و «اشک سرما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شبکه نمایش خانگی این روزها به شدت نیازمند یک برخورد شدید و قهری است. لطمه ای که شبکه نمایش خانگی به بدنه سینمای ملی می زند بسیار واضح و روشن است. شبکه نمایش خانگی با تولیدات بسیار پیش پاافتاده و نازلش سطح سلیقه مخاطب را دچار تنزل کرده و ذائقه مخاطب را به سمت فیلم های سطحی گرایش داده است.

وی ادامه داد: همه این اتفاقات تلخ در دست گنگ های سینما است! آن ها نه تنها در شبکه نمایش خانگی که در سینما هم با تولیدات فجیع و نازل سطح سلیقه مخاطب را به شدت دچار تنزل کرده اند. به نوعی می توان گفت بسیاری افراد دست در دست هم داده اند تا تولیدات فرهنگی و هنری ما مرتباً بیشتر از گذشته دچار تنزل گردد.

این سینماگر سپس با بیان اینکه محتوای نازل، ضد ارزش و ضدخانواده در آثار شبکه نمایش خانگی بیداد می کند تصریح کرد: باعث شرم است در زمانه ای که سینمای ملی و ارزشی تعطیل است ما شاهد وفور تولیدات سینمایی و شبکه نمایش خانگی هستیم که در آن ها جز فحاشی و نشان دادن تصاویر قبیح از روابط زناشویی و... چیز دیگری وجود ندارد. دیالوگ های بسیار زننده و شرم آور برخی از این آثار باعث بهت و حیرت است و بنده اصلاً نمی دانم چطور این آثار مجوز ساخت و نمایش دریافت می کنند.

شریفی در همین راستا متذکر شد: بنده معتقدم امروزه نیازمند یک تصمیم گیری درست و قاطع در خصوص شبکه رها شده نمایش خانگی هستیم. شبکه نمایش خانگی نیازمند نظارت دقیق و جامع است. مدیران سازمان سینمایی باید نسبت به مسائل این حوزه دغدغه جدی از خود نشان دهند. امروز اهالی سینما می خواهند بدانند که چرا مدیران شبکه نمایش خانگی را به حال خود رها کرده اند و هر فاجعه ای در این حوزه تولید می شود؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سیب سرخ حوا» و «مستأجر» تأکید کرد: یکی از معضلات مهمی که باعث گرایش سینماگران به سمت شبکه نمایش خانگی شد مشکل بودجه سازمان صدا و سیما است. عده ای از اهالی سینما برای اینکه بتوانند مخارج روزانه زندگی شان را تأمین کنند به ناچار و برخلاف میل شان به سمت شبکه نمایش خانگی سوق پیدا کرده اند و از این رو نیاز است تا با تزریق بودجه به سازمان صدا و سیما و سفارش سریال ها و فیلم های ارزشمند جلوی این روند تاحدودی گرفته شود.

وی در خاتمه این گفتگو خطاب به مدیران سازمان سینمایی گفت: آقایان بیایید یک بار از خودتان سوأل کنید که چرا ما در شبکه نمایش خانگی آثار ارزشمند نداریم؟ چرا شاهد تولید و عرضه آثاری نیستیم که ارزش های دین، خانواده، دفاع مقدس و به طور کل ارزش های انسانی در آن ها لحاظ شده باشد؟ چرا شما هنوز به این باور نرسیده اید که باید ما آثار ارزشمند تولید کنیم و به جنگ با دشمنانی که در حوزه جنگ نرم با ما در ستیز هستند برخیزیم؟ من متأسفم که وضعیت سینما و شبکه نمایش خانگی به این روز درآمده و تأکید می کنم که همه این اتفاقات به دلیل عدم نظارت اصولی و دغدغه مندانه و عدم سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسب است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.