دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴

سهم عاشورا از سینمای ایران؛

رحیم نوروزی: فقط به حواشی نپردازیم/ پرداختن به عاشورا سرمایه‌گذاری می‌خواهد

رحیم نوروزی

رحیم نوروزی در مورد پرداختن به واقعه عاشورا در سینما گفت: جامعه ایران با واکنشش به محرم نشان داده است که پذیرای این سینما هم هست.

رحیم نوروزی بازیگر سینما و تلویزیون درباره پرداخت سینمای ایران به موضوع عاشورا به سینماپرس گفت: به نظرم سینما با «روز واقعه» و «سفیر» تا حدودی ادای دین کرده است و باید سیاست گذاران، متولیان فرهنگی و فیلمسازان در این عرصه ورود کنند.

این بازیگر افزود: سینما بقایش به اقتصاد است و همواره فیلمساز وقتی می‌خواهد در این مضمون ورود کند این سوال را از خود می کند که آیا سینمای مذهبی می‌فروشد؟ یا نمی‌فروشد؟

بازیگر فیلم «آسمان هشتم» اظهار داشت: استقبال از این سینما به نوع پرداخت، زاویه نگاه مخاطب، بازیگران و فیلمی که فاکتورهای فروش را رعایت کند بستگی دارد، اما یک نگاه دیگر نگاه فرهنگی است و مدیران سینمایی برای ترویج فرهنگ عاشورا باید سرمایه‌گذاری کنند. همانطور که مجید مجیدی با بزرگان سینما در حال ساخت «محمد(ص)» است که بازتاب‌های خوبی در جهان داشته و مراحل فنی آن در کشورهای خارجی انجام شده و همینطور «روز رستاخیز» احمدرضا درویش.

وی ادامه داد: سینما می‌تواند وسیله‌ای باشد برای ماندگار شدن تاریخ و ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که هر سال شاهد ساخت فیلم های بیگ پرداکشن باشیم ولی لازم است یک اثر جاودانه با پرداخت عاشورا ساخته شود و فیلمی داشته باشیم که این واقعه را یکبار برای همیشه به تصویر بکشد و تنها به حواشی آن پرداخت نشود.

نوروزی در پایان یادآور شد: جامعه ایران با واکنشش به محرم نشان داده است که پذیرای این سینما هم هست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.