شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱

نویسنده «پهلوانان نمی‌میرند» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

خنداندن مردم و کسب درآمد از «سینمای کمدی» نباید به قیمت از بین بردن ارزش‌ها باشد

اعظم بروجردی

سینماپرس: اعظم بروجردی کارگردان، فیلمنامه نویس و مدرس دانشگاه در خصوص معضل هجمه سینمای کمدی به سبک زندگی ایرانی-اسلامی و زیر سوأل بردن فرهنگ ملی و هویت بومی اظهار داشت: ما نیازمند کمدی های شریف در سینمای کشورمان هستیم اما باید به این نکته مهم بیندیشیم که خنداندن مردم و کسب درآمد از آن نباید به قیمت از بین بردن ارزش ها باشد.

فیلمنامه نویس سریال تلویزیونی «پهلوانان نمی میرند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دشمن هیچ گاه دست از سر ما برنداشته و نمی دارد؛ همین الآن هم همه نیروهایش را به کار گرفته تا روی جوانان اثر بگذارد. بدیهی است ما در سینمای جمهوری اسلامی ایران نباید در راستای اهداف دشمن حرکت کنیم و نیاز است که توطئه آن ها را خنثی سازیم.

این استاد دانشگاه سپس با بیان اینکه برخی فیلمنامه نویسان و کارگردانان آب به آسیاب دشمن می ریزند تصریح کرد: این افراد عمدتاً کسانی هستند که تنها می خواهند زندگی شان از نظر مالی تأمین باشد. این ها دقیقاً کاری می کنند که در راستای اهداف دشمن است یعنی نه خودشان را از نظر فرهنگی بالا می کشند و نه فیلمنامه های شان را بالا می کشند! این افراد رسماً هم تراز با جریان هایی که درصدد وارد آوردن هجمه به فرهنگ و سبک زندگی ایرانی-اسلامی هستند حرکت می کنند و به منافع شخصی خود می اندیشند.

نویسنده رمان های «خواب سبز عشق» و «من سین» سپس خطاب به این افراد اظهار داشت: ای کاش شما اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید؛ ای کاش اگر به فکر کشور نیستید حداقل به فکر فرزندان و جوانان خودتان باشید! شما باید بدانید که برخی آثار سطحی و سخیف جامعه را به سمت و سویی می برد که به نفع آن نیست.

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: هنرمندان نباید با ساخت آثار سخیف هویت ملی را از بین ببرند؛ یک هنرمند می تواند جامعه را رشد بدهد و به سمت اهداف آرمانی سوق دهد. هنرمند می تواند در آثار خود هویت ملی را به تصویر بکشد یا جامعه و هویت ملی را زمین بزند و جامعه را به سمتی بکشد که فاجعه ایجاد شود. کسانی که خود را خودی می دانند نباید این کار را بکنند.

بروجردی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: بنده به هیچ عنوان با سینمای کمدی سالم و فاخر مخالف نیستم. ما نیازمند کمدی های شریف در سینمای کشورمان هستیم اما باید به این نکته مهم بیندیشیم که خنداندن مردم و کسب درآمد از آن نباید به قیمت از بین بردن ارزش ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.