یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳

حسین تبریزی:

واقعه عاشورا موضوعی برای یک درام مذهبی است

حسین تبریزی

یک کارگردان فیلمهای تلویزیونی معتقد است: فیلمسازان واقعه عاشورا را نه به عنوان دستمایه بلکه به عنوان موضوعی برای الهام یک درام مذهبی باید به تصویر بکشانند.


حسین تبریزی در گفت و گو با سینما پرس درمورد فیلمهای عاشورایی گفت: اگرچه ما درسینما فیلمهایی نظیر فیلم  «روز واقعه» یا فیلم «روز رستاخیز» - که درحال آماده شدن است - درمورد عاشورا داشتیم اما اینکه آیا ما با این فیلمها توانسته ایم ادای دینی به واقعه عاشورا داشته باشیم یا خیر؟

وی افزود : واقعه کربلا آنقدر وسیع وگسترده است که هر چقدر در باره آن فیلم وسریال ساخته شود باز هم کم است لذا ما نباید فقط به همین چند فیلم بسنده کنیم چرا که بضاعت فیلمسازان ما آنقدر است که کارهای فاخری تولید کنند اما مساله مهم این است که توان تولید ما به گونه ای نیست که بتوانیم مشابه فیلم محمد رسول الله (ص) یا عمرمختار بسازیم .

کارگردان سریال «تا رهایی» تصریح کرد: عشق به امام حسین (ع ) آنقدر در هنرمندان قوی است که همواره این قشر در هر قابی از سینما و تلویزیون تلاش کردند تا واقعه عاشورا را نه به عنوان دستمایه بلکه به عنوان موضوعی برای الهام یک درام مذهبی به تصویر بکشانند که البته گاهی موفق و گاهی هم موفق نبودند اما مهم این است که این عشق وجود داشته است.

تبریزی یاد آور شد: بضاعت واقعه کربلا ، گستردگی و عظمت این واقعه همچون اقیانوسی است و حالا حالاها جا برای خلق آثار با شکوه در این زمینه وجود دارد .

وی با اشاره به سینما گفت: سینما یک صنعت است و خواه نا خواه تابع سیاستهای تولید ، اکران ، فروش و جذب مخاطب است و نمی شود در سینما شاهد تولید کارهایی مثل مختارنامه بود بنابراین نمی شود توقع زیادی از سینما داشت هر چند که سینما باز هم با توجه به بضاعت قصه هایمان ، آثاری با موضوع عاشورا داشته است اما این تعداد بی شک کافی نبوده و باید تلاش بیشتری دراین زمینه انجام بگیرد.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.