یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

در شماره ۱۶۶ مجله خیمه؛

کارشناس حوزه و دانشگاه از بانوی ادیب فرانسوی «کلر ژوبرت» می‌گویند

کلر ژوبرت

سینماپرس: شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ۱۴۰۳، با طرح جلدی از چهره «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، مجله خیمه در شماره اردیبهشت، به بررسی ۵ رویداد مهم فروردین۱۴۰۳ پرداخته است.

اول: تحلیل شیوهٔ دعاهای متفاوت شیخ حسین انصاریان از نگاه ۴ استاد حوزه و دانشگاه.

دوم: بررسی ماجرای مسجدسازی در پارک قیطریه و پاسخ به ۴پرسش آیت الله سیدمصطفی محقق داماد از نگاه ۱۷ چهرهٔ مخالف و موافق.

سوم: بررسی سخنان پُرحاشیهٔ حجت‌لاسلام پناهیان دربارهٔ پیامبر(ص) از نگاه ۳ استاد دانشگاه.

چهارم: روایتی از اشعار روضه های زنده یاد حسین بختیاری که در نوروز درگذشت از نگاه ۴ فعال هیئتی.

پنجم: برگزاری محفل صدهزار نفری قرآنی در ورزشگاه آزادی از نگاه ۱۰ فعال فرهنگی و رسانه ای.

کلر ژوبرت، نویسنده مسلمان شده فرانسوی چهره این شماره مجله خیمه است. آثار این بانوی نویسنده متولد اردیبهشت، از نگاه ۱۶ نویسنده و کارشناس حوزه و دانشگاه بررسی شده است. این چهره ها عبارتند از: محسن چینی‌فروشان، موسی بیدج، حسن احمدی، حبیب احمدزاده، غلامرضا حیدری ابهری، ناصر نادری، مریم جلالی، آسیه رحمتی، حسین راجی، سیدمحمد مهاجرانی، سیده مریم شهیدی کریمی، رقیه فاضل، علی مهدوی، بهاره بهنام نیا، زهرا شیرخانیان.

در این شماره پرونده خیمه به ۱۲ سال تلاش برای حل مشکل فقهی اهدای عضو و ماجرای اهدای عضو ۱۲ طلبه و ۴ مداح می‌پردازد. پرونده ماه خیمه، به موضوع «اهدای عضو» و ضرورت فرهنگ سازی با نگاه عاشورایی پرداخته است.
همچنین ایرج فاضل، ۱۲ سال پی گیری برای رفع محدودیت های فقهی و قانونی اهدای عضو را تشریح کرده است. کتایون نجفی زاده، از سه دهه تلاش و دیدارهایش با مراجع قم و نجف به ویژه دیدارش با آیت الله سیستانی گفته است. حجت الاسلام کمیل نظافتی، اهدای کلیه اش به کودک کلاله را تشریح کرده و مهدی حیدری، از مستند ساخته شده درباره ماجرای این کلیه گفته است.

یادمان خیمه به یادبود مرحوم محمود امیری، مدیر انتشارات و کتابفروشی امیری، ماجرای کتاب مهدی آذریزدی، کتابفروشی امام حسین و شهادت دو برادر مرحوم امیری در این بخش روایت شده اند.

همچنین حاج مرتضی آخوندی، مدیرانتشارات دارالکتب الأسلامیه از روایت پنج دهه دوستی اش با مرحوم امیری روایت می کند. روایت علی قائمی، محقق و نویسنده ای که ۵۰ کتابش در انتشارات امیری منتشر شده است.

همچنین حجت‌الاسلام محمدهادی فاضل، حجت‌الاسلام مهدی رئوفی، مرضیه امیری و سید یاسر شریفی از نزدیکان آن مرحوم یادداشت هایی نوشته اند.

کتاب خیمه به آشنایی با ۶۳ نویسنده و تصویرگر انتشارات خیمه پرداخته است.

این شماره به مناسبت نمایشگاه کتاب، به موضوعات زیر پرداخته شده است: کتابی کاملا کاربردی برای زندگی: اثر تازه منتشرشدهٔ «تفسیر موضوعی سبک زندگی با رویکرد روایی»؛ مسالهٔ حجاب در ایران امروز به روایت رمان «رقص کلاغ روی شانه های مترسک.»؛ کتاب شعری که گم شد: روایتی از کتاب «مجموعهٔ اشعار فضائل اهل بیت» اثر شیخ کلینی و یادداشت های عاشورایی مرحوم عماد افروغ از کتاب «فریادهای خاموش».

شماره اردیبهشت خیمه، با سرمقاله ای از حجت الاسلام محمدرضا زائری (مدیرمسئول مجله)، و نیز یادداشت هایی از ۷ نویسنده و چهره حوزوی و دانشگاهی در آغاز مجله، منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.