سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷

نادر طریقت:

باید پیام عاشورا را در فیلم‌ها به نمایش گذاشت

نادر طریقت

نادر طریقت گفت: بسیاری از هنرمندان تنها به مراسم آئینی و مذهبی شهادت ایشان اکتفا می‌کنند، در حالی که به عقیده من باید پیام عاشورا را در فیلم‌ها به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، این نویسنده و کارگردان در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین جشنواره "میلاد سرخ"، درباره برگزاری جشنواره با موضوع و رویکرد پاسداشت مقام شامخ امام حسین(ع) گفت: جشنواره‌های زیادی با موضوعیت‌های مختلف در کشور برگزار می‌شود و متاسفانه در برخی از جشنواره‌ها از قبل مشخص است که چه کسانی قرار است جایزه‌ها را درو کنند اما در میان این تعداد جشنواره، جای خالی جشنواره‌ای که با رویکرد پاسداشت مقام امام حسین(ع) احساس می‌شد. امیدوارم این جشنواره با هدف‌گذاری درست و مشخص بتواند به یکی از جشنواره‌های معتبر در ایران و در سالهای آتی در کشورهای منطقه و دنیا شود.

وی درادامه افزود: متاسفانه اکثر جشنواره‌های موضوعی برای این که بتوانند فیلم‌هایی با رویکرد موضوع جشنواره داشته باشند به تعدادی از فیلمسازان سفارش کار می‌دهند و مبالغی را هزینه می‌کنند اما هیچ گاه فیلم‌های سفارشی کارهای خوبی از آب درنمی‌آیند و رسالتی که برعهده فیلم گذاشته شده به سرانجام نمی‌رسد.

طریقت که در اولین جشنواره میلاد سرخ با نماهنگ "ره یافتگان" شرکت کرده است در ادامه به لزوم ارایه مفاهیم دینی در لایه‌های زیرین آثار اشاره کرد و گفت: آثار با رویکرد دینی باید به گونه‌ای ساخته و ارایه شود که بر تماشاچی تاثیرگذار باشد و به گونه‌ای جذاب باشد و بتواند مخاطب را باخود همراه کند.

وی در ادامه افزود: خداوند به حضرت ابراهیم برای به قربانگاه بردن فرزندش لقب "خلیل‌الله" را عطاء کرد. امام حسین(ع) که برای پاسداری از دین و تنها برای رضای خداوند تمام عزیزان خود را به قربانگاه برد، حتماً جایگاهی رفیع‌تر و عظیم‌تری ازخلیل‌الله نزد خداوند خواهد داشت. فیلمسازان باید از اهمیت و جایگاه امام حسین (ع) و فداکاری و ازخودگذشتگی ایشان به خوبی مطلع باشند تا بتوانند فضایل ایشان و ایثار و از خودگذشتگی‌شان را به نوعی در آثارشان ارایه کنند.

طریقت گفت: متاسفانه بسیاری از هنرمندان تنها به مراسم آئینی و مذهبی شهادت ایشان اکتفا می‌کنند، در حالی که به عقیده من باید پیام عاشورا را در فیلم‌ها به نمایش گذاشت. یکی از پیام‌های امام حسین (ع) اهمیت نماز بود که باید در آثار دیده شود.

طریقت در پایان به برگزاری جشنواره در اردبیل اشاره کرد و گفت: اردبیل مردمان بسیار خوبی دارد در این شهر اباعبدالله عاشقان بسیاری دارد. برگزاری جشنواره در این شهر بسیار خوب و مبارک است. امیدواریم جشنواره درخور توجهی برگزار شود و شاهد استقبال مردم از این جشنواره باشیم.

نخستین دوره جشنواره فیلم میلاد سرخ روزهای 12 تا 15 تیرماه 90 و در ایام ولادت با سعادت حضرت امام ‌حسین (ع) و امام زین‌العابدین (ع) در استان اردبیل برگزار می‌شود.



انتهای پیام/ ح گ/ ع ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.