دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

الزامات برگزاری جشنواره در تراز بین المللی/۳

شاهمرادی زاده: جشنواره نباید محلی برای ترویج معیارهای فراماسونرها باشد/ جشنواره فجر انقلاب را با محلی برای عرض اندام سلبریتی ها اشتباه نگیرید

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در آستانه برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر که پس از سال ها قرار است به صورت بین المللی برگزار شود در خصوص الزامات برگزاری جشنواره در تراز بین المللی گفت: جشنواره فجر انقلاب اسلامی نباید محلی برای ترویج معیارهای فراماسونرها باشد؛ چه از نظر ساختاری و اجرایی و چه از نظر مضمون و محتوای فیلم ها ما باید جشنواره ای در تراز اهداف و آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی برگزار کنیم و هیچ چیز این جشنواره نباید مشابه رویدادهای سینمایی غربی باشد.

بازیگر فیلم های سینمایی «مردی شبیه باران» و «معراجی ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: معیارهای فراماسونرها مسائلی مانند ترویج همجنسگرایی، ازدواج با حیوانات، سکس و خشونت، ازدواج سفید و بی بندوباری، شراب خواری و بی حیایی و... است و این قبیل موضوعات و مضامین هرگز نباید جایی در فیلم های ما و جشنواره فجر انقلاب داشته باشند.

وی سپس با بیان اینکه جشنواره فجر انقلاب طی سال های اخیر از نظر ساختاری و اجرایی به قهقرا رفته و نیازمند آن است که با رویکرد انقلابی و جهادی مدیران جدید تغییرات اساسی پیدا کند تصریح کرد: توصیه بنده به یکایک مدیران سینمایی و مسئولان و سیاست گذاران این است که جشنواره فجر انقلاب را با محلی برای عرض اندام سلبریتی ها و شوی لباس وترویج بی حیایی اشتباه نگیرید؛ این جشنواره باید تماماً بر اساس معیارهای ایرانی و اسلامی برگزار شود و از این رو برگزاری مراسم هایی مانند «فرش قرمز» و «فتوکال» در آن نباید وجود داشته باشد.

شاهمرادی زاده خاطرنشان کرد: جشنواره فجر انقلاب باید مانیفست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی در در دنیا بسط و گسترش دهد؛ اگر چنین نیست باید تابلو و عنوان «فجر انقلاب» از روی این رویداد برداشته شود تا کسی دچار گمراهی نگردد.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» متذکر شد: یکی از کارهای مهمی که مسئولان جشنواره فجر انقلاب در این دوره که این رویداد به شکل بین المللی قرار است برگزار شود می توانند انجام دهند این است که بخشی را برای نمایش فیلم های انقلابی که طی این سال ها در سینمای ایران تولید شده در نظر بگیرند و پوسترهای این آثار را در محل برگزاری جشنواره به نمایش بگذارند.

وی تأکید کرد: به علاوه باید تمامی آثار حاضر در جشنواره فجر انقلاب بر اساس اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باشند و جای فیلم های روشنفکری و سیاه نمایی و... نباید در این جشنواره باشد.

شاهمرادی زاده تصریح کرد: دیگر زمان آن رسیده که جشنواره فجر انقلاب یک بار برای همیشه تکلیف خود را با نفوذی هایی که در سینما جولان می دهند روشن کند و هیچ یک از آن ها و آثارشان را در این رویداد پذیرا نباشد. جای فیلم هایی مانند «درخت گردو» و «تنگه ابوقریب» که ضد جنگ هستند و حقایق را وارونه جلوه می دهند در جشنواره فجر انقلاب اسلامی نیست.

بازیگر فیلم های سینمایی «آخرین شناسایی» و «بر بال فرشتگان» در خاتمه این گفتگو خطاب به مدیران سینمایی و مسئولان برگزاری جشنواره فجر گفت: شما نباید برای حفظ پست و میز و مقام خود هیچ ملاحظه و مماشاتی با سینماگرانی که طی ماه های اخیر نشان دادند هیچ عرق و عشقی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارند و برای منافع دشمنان فعالیت می کنند داشته باشید. شما باید جشنواره را تماماً انقلابی کنید و تنها میزبان سینماگران انقلابی و متخصص و متعهد باشید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.