یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

الزامات برگزاری جشنواره در تراز بین المللی/۲

حر: جشنواره فجر باید محلی برای مبارزه با استکبار جهانی باشد/ حضور سلبریتی های اغتشاش گر و آشوب طلب با عنوان «فجر انقلاب» در تضاد است

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در آستانه برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر که پس از سال ها قرار است به صورت بین المللی برگزار شود در خصوص الزامات برگزاری جشنواره در تراز بین المللی گفت: آنچه بسیار مهم است و متأسفانه سال های سال مورد غفلت مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور قرار گرفته این است که جشنواره فجر باید محلی برای مبارزه با استکبار جهانی باشد؛ حالا که بحمدالله پس از سال ها فترت این جشنواره قرار است مجدداً به صورت بین المللی برگزار شود ما باید مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را در رأس کارهای این رویداد سینمایی قرار داده و اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را از طریق این جشنواره به دنیا اشاعه دهیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «ما ایستاده ایم» و «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر ما بخواهیم در جشنواره فجر انقلاب اسلامی شیوه و روش جشنواره های غربی را الگو قرار دهیم و فکر کنیم این کار الزامی است همان بهتر که اصلاً جشنواره ای برگزار نکنیم! مدیران سینمایی و دست اندرکاران و سیاست گذاران برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر باید آگاه باشند که استانداردهای جشنواره بین المللی در کشور ما باید بر اساس معیارهای اسلامی و انقلابی باشد.

وی ادامه داد: ما باید در پی آن باشیم که در جشنواره مان دست دشمنان را رو کرده و شر آن ها را کم کنیم؛ جشنواره فجر انقلاب اسلامی باید پایگاهی برای فیلم های ظلم ستیز باشد و در واقع ما باید از ابزار سینما در راستای پیشبرد و ترویج اهداف اسلام و نظام اسلامی استفاده کنیم و به ویژه انتخاب فیلم های خارجی در بخش بین الملل هم باید در راستای همین هدف باشد.

حر سپس با انتقاد شدید نسبت به شوآف هایی نظیر فرش قرمز و مراسم فتوکال و... تصریح کرد: حضور سلبریتی های اغتشاش گر و آشوب طلب و برگزاری مراسم هایی مانند فرش قرمز با عنوان «فجر انقلاب» در تضاد است؛ مدیران سینمایی و دست اندرکاران برگزاری جشنواره باید مراقب نفوذ فرهنگی بیگانگان باشند و با هر کاری که مشابه جشنواره های غربی است مخالفت کنند.

این سینماگر متذکر شد: ما نباید در جشنواره فجر انقلاب اسلامی خواسته های دشمنان را پیاده سازی کنیم؛ همه ما به خوبی می دانیم که برخی کارها که هیچ قرابت و سنخیتی با فرهنگ ملی و انقلابی ما ندارد طراحی دشمن است و ما باید با هوشیاری کامل از کنار آن عبور کنیم.

وی در پایان این گفتگو توقع امت انقلابی ایران اسلامی و جامعه سینمایی کشور از محمد خزاعی به عنوان رئیس سازمان سینمایی را ایجاد تغییرات اساسی در جشنواره در راستای اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و در این باره خاطرنشان کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه شود این است که یکایک سینماگران و سلبریتی هایی که طی ماه های اخیر چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی علیه نظام و اسلام و انقلاب و امت انقلابی ایران اسلامی فعالیت کردند و موضع گرفتند نباید جایی در جشنواره داشته باشند مگر آنکه نادم شده باشند و عذرخواهی رسمی و عمومی کنند تا بتوانند در این جشنواره حضور پیدا کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.