یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

انتظارات از جشنواره فیلم فجر/۶

لاجوردی: دست اندرکاران جشنواره باید مانع حضور افراد اپوزوسیون نما در جشنواره فجر انقلاب شوند

عباس لاجوردی در نشست خبری فیلم سینمایی«جشن تولد»

سینماپرس: عباس لاجوردی کارگردان سینما همزمان با آغاز به کار هیأت انتخاب چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: مهمترین نکته و مسأله ای که باید به آن توجه شود این است که دست اندرکاران جشنواره باید مانع حضور افراد اپوزوسیون نما در جشنواره فجر انقلاب شوند؛ جای این افراد خودنما در جشنواره فجر انقلاب نیست چرا که این ها نیروهای هدفمندی هستند که از کشورهای غربی پول می گیرند تا علیه منافع نظام و کشور فیلم تولید کرده و سخن بگویند.

کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از عنوان جشنواره فجر انقلاب مشخص است که باید چه فیلم هایی در آن نمایش داده شوند؛ همه فیلم های حاضر در این رویداد سینمایی باید در راستای اهداف و آرمان های ارزشمند و کبیر انقلاب اسلامی باشند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر باید به سمت حمایت از آثاری برود که به کشور کمک می کنند در صورتی که متأسفانه طی سال های اخیر به کرات شاهد این مسأله تلخ بودیم که فیلم های به شدت سیاه، تلخ و بی ارزش که تصویری زشت از ایران اسلامی ارائه می دادند در این رویداد حضور داشتند.

لاجوردی سپس با بیان اینکه در جشنواره فجر جایی برای فیلم های غرب پسند و سیاه نما نیست تصریح کرد: برخی فیلمسازان از جشنواره فجر در این سال ها سوءاستفاده کردند به نحوی که برای این جشنواره فیلم های سیاه ساختند که معضلاتی نظیر فقر و... را نشان می داد و اتفاقاً جوایز جشنواره ها را هم درو می کرد و سپس افراد آن رادیکال شده و شکل اپوزوسیون به خود گرفتند و فیلم هایی علیه منافع ملی ساختند که به جشنواره های غربی دعوت شوند.

این سینماگر متذکر شد: مدیران سینمایی و دست اندرکاران جشنواره فجر انقلاب باید بدانند که فیلم های ارزشی نیازمند حمایت هستند و آن ها باید از فیلمسازانی که متعهد به نظام و انقلاب اسلامی هستند حمایت ویژه ای داشته باشند چرا که این افراد اغلب از روی دغدغه مندی و با سرمایه های شخصی شان مبادرت به تولید فیلم می کنند و هرگز چشم شان به جشنواره های غربی و... نبوده و نیست.

وی تأکید کرد: مسئولان جشنواره فجر باید بدانند که در همه کشورهای دنیا جشنواره ها در راستای اهداف حکومت شان به فیلم ها بها می دهند؛ مثلاً همین که شاهد هستیم در جشنواره هایی مانند کن، برلین، ونیز و... از فیلم های سیاه نمای ایرانی حمایت می شود به دلیل آن است که اهداف کشورهایی که این جشنواره ها را برگزار می کنند این است که تصویری زشت و کریه از ایران اسلامی نشان دهند.

لاجوردی خاطرنشان کرد: جشنواره فجر انقلاب باید محلی برای حضور نیروهای متعهد به نظام و انقلاب اسلامی باشد و نباید افراد هدفمندی که نیروی آن طرف آب هستند و از خارجی ها پول و وزارت خارجه آن ها پول می گیرند در جشنواره حضور داشته باشند. حضور این افراد نه تنها هیچ فایده ای برای کشور ندارد بلکه به کشور ضربه نیز می زند؛ این ها به مثابه انگل و ویروس هستند که کشور را تخریب می کنند.

این کارگردان در خاتمه این گفتگو افزود: مسئولان سازمان سینمایی و جشنواره فجر باید به جای بها دادن به این افراد از جوانان متعهد حمایت کنند؛ باید به آن ها اعتماد کنند، بها بدهند، باید سرمایه های مادی و معنوی را در اختیار افرادی بگذارند که اهل لغزش نباشند و فریب نخورند و هرگز زیر چتر و پرچم غربی ها نروند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.