دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

سازمان سینمایی و حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۱۳

بیابانی: وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و قوه قضائیه باید نظارت ویژه بر هنرمندانی که به عنوان سفیران فرهنگی کشور در جشنواره های غربی حضور پیدا می کنند داشته باشند

مینا بیابانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور

سینماپرس: مینا بیابانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در پی حضور فیلم های بدون مجوز و سیاه نما در جشنواره های جهانی گفت: وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و قوه قضائیه باید نظارت ویژه بر هنرمندانی که به عنوان سفیران فرهنگی کشور در جشنواره های غربی حضور پیدا می کنند داشته باشند تا آن ها نتوانند فرهنگ اصیل و هویت ایرانی-اسلامی ما را با فیلم ها، سخنان و حرکات خود زیر سوأل ببرند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما باید برای حضور هنرمندان در عرصه های جهانی چارچوب خاصی قائل شویم. اینکه برخی به ظاهر هنرمندان به هر ترتیبی که مایل باشند در این رویدادها حضور پیدا کنند کاری غلط است؛ این افراد با اعتبار مردم این نظام بزرگ شدند و به جایگاه و شهرت رسیده اند و باید از فرهنگ و هویت این مردم دفاع کنند.

بیابانی با تأکید بر اینکه متأسفانه مشاهده شده برخی از فیلم ها و هنرمندان با سیاه نمایی در این جشنواره ها هویت مردم ایران را مورد هدف قرار می دهند تصریح کرد: نباید به آن ها اجازه داد تا ملت بزرگ ایران اسلامی را بیش از این تضعیف کنند و کشورمان را در نگاه جهانیان به دروغ ضعیف و حقیر جلوه دهند.

این مقام مسئول تأکید کرد: باید برای این افراد ضابطه قائل شد که هر کدامشان با نوع نگاه خود نتوانند در این جشنواره ها حضور پیدا کنند. این ها باید سفیران فرهنگی کشور ما باشند نه اینکه ضد فرهنگ ایران اسلامی حرکت کنند.

وی در پاسخ به این سوأل که کدامیک از نهادها می توانند نقش موثرتری در بازدارندگی این افراد از سیاه نمایی و اباحه گری فرهنگی ایجاد کنند متذکر شد: وزارت ارشاد باید نظارت جدی روی آن ها داشته باشد که این ها نتوانند هویت مردم ایران را زیر سوأل ببرند. از سوی دیگر دستگاه قضا نیز باید توجه کافی به این افراد داشته باشند. باید این افراد را رصد کنند و نظارت ویژه داشته باشند تا اگر آن ها از مسیر راست منحرف شدند بتوانند جلوی آن ا را بگیرند.

بیابانی خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت ارشاد فراموش نکنند که جایگاه خاصی دارند و به عنوان متولی فرهنگ کشور وظیفه دارند هنر و هنرمندان را در مسیر سالم و درست هدایت کنند و اجازه ندهند هر کس با هر نوع فکر و نیت به سینما و جشنواره های غربی ورود کند و هرطور مایل است رفتار کند.

وی در پایان این گفتگو در پاسخ به این سوأل که فکر می کنید چرا با بازیگر زنی که در جشنواره فیلم کن با شبکه معاندی چون «بی بی سی فارسی» مصاحبه کرد و از خفقان رسانه ای و... در کشور سخن گفت هیچ برخورد قاطعی صورت نگرفته اظهار داشت: متولیان فرهنگی و قانونی کشور نباید به اجرای قانون بی تفاوت باشند و باید به همه شهروندان کشور با یک دید نگاه کنند. همه شهروندان در هر رده و سمتی باید به قوانین کشور التزام داشته باشند و این را بپذیرند که اگر رفتاری بر خلاف مصالح کشور داشته باشند باید با آن ها برخورد شود. متأسفانه برخی مواقع ما بر اساس قانون عمل نمی کنیم و چارچوب نداریم و همین باعث شده تا هر کس هر طور مایل است رفتار کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.