شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

سازمان سینمایی و حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۷

شاهمرادی زاده: روحانیون، مراجع و حوزه های علمیه نسبت به وضعیت نابسامان سینما معترض شوند/ ادعای انقلابی گری مهم نیست؛ اجرا و عمل اهمیت دارد!

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در پی حضور فیلم های بدون مجوز و سیاه نما در جشنواره های جهانی گفت: روحانیون، مراجع و حوزه های علمیه باید نسبت به وضعیت آشفته و نابسامان سینما معترض شوند! مشخص و واضح است که فراماسونرها در سینمای ما نفوذ کرده اند و از این رو روحانیت معزز باید به میدان بیاید و جلوی اتفاقات شومی که در سینما رخ می دهد را بگیرد.

سیدرضا منتظری/کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخرماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حضور فیلم های سیاه از سینمای ایران در جشنواره های جهانی دهه ها است اتفاق می افتد! متأسفانه ما بعد از انقلاب هیچ سیاست گذاری مشخصی در این زمینه نداشتیم! جشنواره های جهانی هرگاه فیلمی کشور ما را ویرانه و آشفته به تصویر می کشید به آن جایزه می دادند! این حتی در مورد آثار مرحوم عباس کیارستمی هم صدق می کند و در جلسه ای وقتی بنده این موضوع را مطرح کردم خود آقای کیارستمی حرف های بنده را تأیید و تصدیق کرد و برایم دست زد!

وی ادامه داد: این بسیار بد است که سینمای ما برای جشنواره های جهانی خوراک تهیه می کند و تصویری مشمئزکننده از جامعه به نمایش می گذارد. شرم بر فیلمسازی که این چنین بی وطن است و برای بیگانگان خدمت می کند! یک نفر نیست از این ها سوأل کند این همه پیشرفت در جامعه حاصل شده مردم همه ماشین و زندگی خوب دارند. چرا این ها را نشان نمی دهید؟ در کشورهای غربی مردم شب ها مجبور می شوند چراغ های شان را خاموش کنند چون نمی توانند پول برق شان را بدهند اما شب ها سراسر کشور ما نورانی است.

شاهمرادی زاده سپس سینماگران سیاه نماساز را پست فطرت خواند و خطاب به مدیران سینمایی اظهار داشت: مدیران سینمایی بدانند ادعای انقلابی گری مهم نیست؛ اجرا و عمل اهمیت دارد! باعث تأسف است که باید بگویم این برخی از مسئولان هستند که می خواهند مردم را به آمریکا برگردانند اما مردم نمی گذارند! در واقع همه چیز برعکس شده است!

این سینماگر تصریح کرد: چرا مدیران سینمایی نمی گذارند امثال من فیلم بسازیم؟ اگر دلیل این اتفاق نفوذ نیست چه عنوان دیگری می توان به آن داد؟ وقتی سینماگران برای تولید فیلم در کشور خود حمایت نمی شوند معلوم است که اگر کمی سست عنصر باشند و از بیگانگان حمایت شوند برای آن ها کار می کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم تا دیرتر نشده مدیران سینمایی از خواب زدگی بیدار شوند و ترتیبی اتخاذ کنند تا سینمای ایران سرشار از فیلم های متعهدانه و ارزشی شود نه آثار سیاهی که به کن و برلین و ونیز و... می روند و آب به آسیاب دشمن می ریزند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.