چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

سازمان سینمایی و حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۶

سلطانی: مدیران سینمایی باید با یکایک فیلمسازان سیاه نما و متخلفی که چشم به جشنواره های غربی دوخته اند مقابله کنند

سخنرانی جهانبخش سلطانی در شب «جمال شورجه»

سینماپرس: جهانبخش سلطانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی حضور فیلم های بدون مجوز و سیاه نما در جشنواره های جهانی گفت: مدیران سینمایی باید با یکایک فیلمسازان سیاه نما و متخلفی که چشم به جشنواره های غربی دوخته اند مقابله کنند؛ این سینماگران آدم های با ریشه ای نیستند چرا که اگر کمی ریشه داشتند دست به ساخت این نوع فیلم ها و عرض اندام برای در جشنواره های جهانی برای خوشامد آن ها نمی زدند و با افراد بی ریشه نباید با مماشات برخورد کرد.

بازیگر فیلم های سینمایی «بچه های طلاق» و «حماسه مجنون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بهترین راه مقابله برای هنرمندان بی ریشه که چشم به جشنواره های غربی دوخته اند این است که سازمان سینمایی فقط به سینماگران متعهد و انقلابی بها بدهد و امکان تولید فیلم های ارزشی را برای آن ها فراهم آورد.

وی ادامه داد: باید سینماگرانی که در جهت سربلندی این مرز و بوم گام بر می دارند و چشم به خارجی ها و جشنواره های پر زرق و برق آن ها ندوخته اند بها داده شود نه فیلمسازانی که هنرمند نیستند و سیاستمدارانی هستند که لباس هنرمند پوشیده اند و برای اهداف خارجی ها تلاش می کنند.

سلطانی سپس خطاب به مدیران فرهنگی و سینمایی کشور اظهار داشت: کسانی که رسالت این امر خطیر را بر عهده گرفته اند باید همه تلاش شان را برای پایداری و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بکنند. کسانی که قدم کج بر می دارند هیچ تعهد و رسالتی نسبت به هویت ملی و دینی شان ندارند. آن ها بر پایه ایمان و عسق و معرفت کار نمی کنند و عرقی به این آب و خاک ندارند و این کجروی های شان از سر خودخواهی و عدم آگاهی شان است.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است! ما در سینمای جمهوری اسلامی ایران نیاز به فیلم های اندیشه ورز، متعهدانه و فاخر داریم و جای آثار سیاه یا مبتذل در این سینما نیست. امیدواریم مدیران سینمایی به این مسائل توجه داشته باشند و دیگر هرگز اجازه تولید و عرضه چنین آثاری را ندهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.