یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

سازمان سینمایی و حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۱۲

اصلانی: مسئولان نباید اجازه دهند هنرمندنماها بیش از این با حیثیت ملت ایران بازی کنند/ دستگاه های مرتبط با افراد معلوم الحال برخورد کنند

دکتر مینو اصلانی

سینماپرس: دکتر مینو اصلانی رئیس سابق بسیج جامعه زنان و مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی در پی حضور فیلم های بدون مجوز و سیاه نما در جشنواره های جهانی گفت: حداقل کاری که در خصوص افرادی که با تولید آثار هنری علیه کشور سیاه نمایی می کنند ممنوع الکاری و ممنوع التصویری است و دستگاه ها و نهادهای مرتبط باید به صورت جدی و قاطعانه با این افراد برخورد داشته باشند! این مطالبه مردم است که مسئولان فرهنگی در این موارد و در اسرع وقت وارد میدان شوند و اجازه ندهند میزان سیاه نمایی امثال این افراد بیشتر شود.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پرسشی که بنده از مسئولان ذیربط این حوزه دارم این است که چطور عده ای افراد می روند و در کشورهای خارجی و جشنواره های غربی علیه کشور دروغ های بزرگی را مطرح و سیاه نمایی می کنند اما با آن ها هیچ برخوردی صورت نمی گیرد؟

وی ادامه داد: در کشورهایی که آمال و آرزوهای این افراد است همواره ظلم مضاعف در حق زنان و کودکان صورت می گیرد. نادیده گرفتن حق زنان در این کشورهای مدعی بالا است؛ آن وقت این افراد می روند و با برخی رفتارها، مصاحبه ها و حرکات جایگاه زن مسلمان را مخدوش می کنند!

اصلانی با تأکید بر اینکه دستگاه های مرتبط باید با افراد معلوم الحال برخورد کنند تصریح کرد: اگر تاکنون برخوردی با این افراد که بعضاً به جشنواره های جهانی رفته اند و حتی با رسانه های معاند و بیگانه مصاحبه کرده اند، صورت نگرفته به دلیل بی عرضگی دستگاه های مربوطه است.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: وقتی کسی آشکارا علیه نظام و امنیت کشور صحبت می کند و از خفقان رسانه ای در کشور سخن می گوید چرا با وی برخورد نمی شود؟ آیا این جز بی تفاوتی است؟ اگر با این افراد برخورد جدی صورت نگیرد عدم توانمندی دستگاه های نظارتی بیش از پیش مشهود می شود و اگر عدم توانمندی آن ها ثابت شود باید با مسئولانی که وظیفه داشتند جلوی این کار را بگیرند و اجازه ندهند دیگر این افراد معلوم الحال کاری انجام دهند برخورد شود.

وی یادآور شد: مردم کشور ما اکثراً ارزش مدار هستند و در طول تاریخ کهنی که داریم و با معیارهای دینی که تعریف کردند ارزش هایی دارند که هم به لحاظ عقلی قابل دفاع است و هم ارزش هایی است که حلقه مفقوده دنیای امروز مانند ارزش های حفظ خانواده و حرمت و کرامت زن است.

این استاد دانشگاه متذکر شد: وقتی عده ای در جامعه پرورش پیدا می کنند و از پشتوانه های مردمی برخوردار می شوند بزرگترین خیانت این است که به این حمایت پشت پا بزنند. این افراد یا ضعف شخصیتی دارند که می خواهند خلاء هویتی خود را پیدا کنند یا می خواهند بیشتر دیده شوند اما از جامعه خودشان که حامی شان بوده فاصله می گیرند و مردم آن ها را پس می زنند.

اصلانی در پایان این گفتگو با اشاره به اینکه مسیری که این دسته افراد به اسم هنرمند می روند کشور را با مخاطره روبرو خواهد کرد اظهار داشت: مسئولان نباید اجازه دهند آن ها بیش از این با حیثیت ملت ایران بازی کنند. این ها پشتوانه های ارزشی خود را به بهای اندکی وا می نهند و اصلاً داشته های کشور را نمی خواهند ببینند و نباید اجازه داد این افراد به عنوان نماینده فرهنگی کشور در جشنواره های جهانی حضور داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.