سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

ویژگی مدیران تابعه سازمان سینمایی/۶

آقامحمدیان: مدیرانی که قرار است در نهادهای سینمایی مشغول به کار شوند باید حتماً دارای تجربه مدیریت فرهنگی باشند/ سینما نیازمند نظارت جدی بر محتوا و ورود سرمایه های مشکوک است

شفیع آقامحمدیان

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در خصوص ویژگی مدیران تابعه سازمان سینمایی که قرار است به زودی منصوب شوند اظهار داشت: مدیرانی که قرار است در نهادهای سینمایی مشغول به کار شوند باید حتماً دارای تجربه مدیریت فرهنگی باشند و اگر چنین نباشد بزودی تشتت و بحران در سینما بسیار شدیدتر از آنچه در حال حاضر شاهد هستیم جلوه گری خواهد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «فرار از جهنم» و «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دیگر ما بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی باید بدانیم برای هدایت مراکز و موسسات فرهنگی و هنری مان چه باید بکنیم.

وی ادامه داد: در سازمان سینمایی و نهادهای ذیل آن باید دنبال کسانی برویم که در وهله اول تعهد نسبت به کارشان داشته باشند، دغدغه و حساسیت داشته باشند، مسئولیت پذیر باشند و دل شان برای ارتقای فرهنگ و هنر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بتپد و در قدم بعدی افراد باید تجربه مدیریت فرهنگی داشته باشند.

آقامحمدیان با تأکید بر اینکه اگر مدیرانی برای نهادهای تابعه سازمان سینمایی انتخاب شوند که تجربه موفق کاری نداشته باشند این سازمان با بحران جدی روبرو می شود اظهار داشت: ما اگر به فکر برپایی سازمان سینمایی بر اصول درست باشیم این فاکتورها را باید در نظر بگیریم. البته بنده به خوبی واقفم که در شرایط فعلی آقای خزاعی یک ریسک به تمام معنا کرده که مسئولیت اداره سینمای کشور را پذیرفته است چرا که سینما سرشار از مشکلات متعدد است و کار کردن در این شرایط دشواری زیادی دارد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: بنده معتقدم تمامی کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی دارند باید احساس مسئولیت کرده و با راهنمایی ها، مشورت ها و کمک های فکری شان از آقای خزاعی حمایت داشته باشند و دور او را خالی نکنند؛ البته این مسأله نیازمند آن است که ایشان نیز مطالبه چنین کمک و راهنمایی ها را از سوی پیشکسوتان و خبرگان سینما داشته باشند.

وی در خاتمه این گفتگو با انتقاد از ولنگاری شدید حاکم بر سینمای کشور اظهار داشت: سینما نیازمند نظارت جدی بر محتوا ورود سرمایه های مشکوک است! بحث محتوای فیلمنامه ها، چگونگی عملکرد شوراهای پروانه ساخت و نمایش، چگونگی عملکرد مسئولان نظارتی و همچنین ورود سرمایه های مشکوک به سینما که در شأن هنرهفتم نیست باید به صورت جدی توسط مدیران دولت انقلابی سیزدهم ریشه یابی شده و جلوی فساد و ابتذال گسترده در این حوزه گرفته شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.