سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

ویژگی مدیران تابعه سازمان سینمایی/۱

مسافرآستانه: مدیران باید از جنس خود سینما باشند/ انتصاب مدیرانی که قبلاً به سینما ضربه زدند اشتباه بزرگی است

حسین مسافر آستانه

سینماپرس: حسین مسافرآستانه در خصوص ویژگی مدیران تابعه سازمان سینمایی اظهار داشت: انتصاب مدیرانی که قبلاً در پست های کلیدی بودند و به سینما ضربه زدند اشتباه بزرگی است! بی تردید آزموده را آزمودن خطا است و تجربه مجدد حضور این مدیران هیچ فایده ای برای سینما نخواهد داشت.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران باید از جنس خود سینما باشند؛ باید نسبت به وضعیت زندگی هنرمندان، مشکلات امروز و گذشته سینما اشراف کامل داشته باشند تا با توجه به فرصت های پیش رو بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای رشد و اعتلای سینمای کرده و هنرهفتم را از این فلاکت فعلی نجات دهند.

وی ادامه داد: اگر مدیرانی بدون سوابق علمی و تجربی اداره امور سینما را در دست بگیرند مدت ها زمان می برد تا بتوانند با عرصه سینما آشنا شوند و این از دست دادن زمان به ضرر جدی سینما است. از این رو باید از تجربه افرادی استفاده شود که در حوزه سینما حضور داشته اند و از لحاظ علمی و تجربی شناخت کامل به سینما دارند و یا حداقل راهکارهای عملی برای برون رفت از این وضعیت اسفبار سینما دارند و می توانند آن را برای بهبود شرایط استفاده نمایند.

مسافرآستانه در همین رابطه خاطرنشان کرد: بنده معتقدم کسانی که قرار است مدیران سینمایی را منصوب کنند اول باید عملکرد پیشین آن ها را مورد ارزیابی جدی قرار دهند و سپس مبادرت به اعطای پست و سمت به آن ها کنند.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: خوشبختانه ما در سینمای ایران نیروهای متعهد، ولایی، انقلابی و باسواد کم نداریم؛ ما افرادی را داریم که هم سینما را خوب می شناسند و هم دغدغه های شان دغدغه نظام است و این وظیفه مدیران سینمایی است که چنین افرادی را در پست های کلیدی سینما منصوب کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.