دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

ویژگی مدیران تابعه سازمان سینمایی/۵

کریمی: توقع ما انتصاب مدیرانی مکتبی و انقلابی در نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی است/ آقای خزاعی برای ایجاد وفاق و همدلی باید با اهالی رسانه جلسات هم اندیشی برگزار کنند

پژمان کریمی

سینماپرس: پژمان کریمی دبیر ادب و هنر روزنامه کیهان در خصوص ویژگی مدیران تابعه سازمان سینمایی که قرار است به زودی منصوب شوند اظهار داشت: توقع ما انتصاب مدیرانی مکتبی و انقلابی در نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی است؛ انقلابی بودن یعنی پنجاه و هفتی بودن! یعنی پایبند به آرمان های نظام و انقلاب بودن؛ یعنی دغدغه مند بودن و در راستای تقویت پایه های فرهنگ و هنر کشور حرکت کردن!

این منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه که فرهنگ و هنر کشور را طی ۸ سال گذشته و همچنین دوران اصلاحات به عقب راند فقدان مدیران انقلابی و مکتبی بود. این مسأله برای فرهنگ و هنر کشور ضررهای بی شماری داشت. مدیر مکتبی مدیر تراز انقلاب اسلامی است. نیاز ما به مدیر فرهنگی و انقلابی به شدت احساس می شود و من امیدوارم آقای خزاعی تنها چنین افرادی را در مناصب مهم و کلیدی به کار بگمارند.

وی ادامه داد: پیش از اینکه اقای خزاعی سکاندار سازمان سینمایی شوند ما همواره تأکید داشتیم فردی باید اداره سینمای کشور را در دست بگیرد که بصیرت و تقید خودش را به آرمان های انقلاب اسلامی نشان داده باشد و در قواره انقلاب اسلامی باشد. خوشبختانه ایشان با کارنامه درخشان شان دارای این ویژگی ها بودند و همین مسأله خیال همه دغدغه مندان نظام و انقلاب را راحت کرد.

کریمی تأکید کرد: ما شاید نسبت به انتصاب برخی افراد در برخی شوراها و پست ها انتقاد داشته باشیم اما در انقلابی بودن آقای خزاعی تردید نداریم و امیدواریم ایشان همواره عملکردی جهادی و انقلابی در سینما داشته باشند.

این کارشناس فرهنگی در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: آقای خزاعی برای ایجاد وفاق و همدلی باید با اهالی رسانه جلسات هم اندیشی برگزار کنند. ایشان باید با یکایک منتقدان و اهالی رسانه جلسات متعددی داشته باشند و از نظرات آن ها با خبر شوند. خوشبختانه روحیه نقد پذیری در آقای خزاعی بسیار بالا است و من امیدوارم که همدلی لازم میان مدیریت جدید سازمان سینمایی و سینماگران و اهالی رسانه در دولت جدید حاصل شود.

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: امروزه نگرانی هایی از شنیدن برخی اسامی برای گرفتن پست های مهم و حساس وجود دارد و اگر آقای خزاعی با همفکری یکایک اهالی رسانه مبادرت به انتصاب افراد نمایند قطعاً اتفاقی خجسته رقم خواهد خورد و نگرانی های اهالی رسانه و سینما نیز از بین خواهد رفت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.