چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

ویژگی مدیران تابعه سازمان سینمایی/۲

امیرصادقی: سینما نیاز به مدیرانی دارد که رانت ویژه در اختیار دوستان و آشنایان شان قرار ندهند/ به داد سینماهای جنوب شهر و مناطق محروم برسید!

خسرو امیرصادقی

سینماپرس: خسرو امیرصادقی بازیگر و تهیه کننده سینما در خصوص ویژگی مدیران تابعه سازمان سینمایی که قرار است به زودی منصوب شوند اظهار داشت: آنچه طی سال های اخیر به شدت ما را دچار آسیب کرده حضور مدیرانی بوده که تمامی مواهب سینما را در اختیار دوستان و خانواده های شان قرار می دادند از این رو سینما نیاز به مدیرانی دارد که رانت ویژه در اختیار دوستان، آشنایان و اقوام شان قرار ندهند و تنها به فکر برون رفت سینما از بحران ها و معضلات شدیدی باشند که در آن غوطه ور شده است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «کلید ازدواج» و «شتابزده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انتخاب آقای خزاعی به عنوان رئیس سازمان سینمایی در این دوران بحرانی اتفاقی خوشحال کننده بود چرا که ایشان یکی از بهترین گزینه هایی بودند که می توانستند در این اوضاع اسفبار اداره سینمای کشور را در دست بگیرند. آقای خزاعی به جریان سینما و فرهنگ و هنر به خوبی واقف هستند و می توانند سینما را نجات دهند اما این مسأله مستلزم به کارگیری نیروهایی در نهادهای تابعه سازمان سینمایی است که آن ها هم دغدغه مند باشند و تنها فکرشان برون رفت سینما از اوضاع بحرانی کنونی باشد.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه سینمای ایران دچار عقب ماندگی شدیدی شده است اظهار داشت: سینما کاملاً ورشکسته است و یک همت خاصی طلب می کند تا بتوان دوباره سینمای کشور را احیاء کرد. بخش خصوصی به واسطه سیاست گذاری های غلط مدیران پیشین کاملاً منفعل شده و آنقدر سرمایه های سرگردان دولتی و رانت آقازاده ها و دوستان و اقوام وارد سینما شده که این هنر-صنعت را دچار سرگردانی و تشتت کرده است.

وی تأکید کرد: نگاهی گذرا به آنچه بر سر سینما و فرهنگ و هنر کشور طی سال های اخیر آمده نشان می دهد دلیل اصلی مشکلات عدیده در سینمای کشور مدیرانی بوده اند که از اصول و ذات سینما کمترین آگاهی نداشته اند و به این علت سینما این چنین دچار معضلات متعدد و پیچیده شده است.

امیرصادقی خاطرنشان کرد: یکی از نشانه های نامدیریتی مدیران گذشته همین مسأله اعطای پروانه ساخت به آثار در بحران کرونا بود. این مسأله باعث شده تا امروز بیش از ۲۵۰ فیلم سینمایی در صف اکران باشند و هیچ راهی برای اکران سالم نداشته باشند و اکران پشت سر هم فیلم ها فقط باعث فیلمسوزی و نابودی سرمایه ها و فیلم ها می شود. شانتاژهای رسانه ای هم که در خصوص فروش بالای فیلم ها می شود به دلیل گرانی شدید قیمت بلیت سینماها است و میزان مخاطب در سینما به شدت روند کاهشی را طی می کند.

بازیگر فیلم های سینمایی «مسافران مهتاب» و «بله برون» تصریح کرد: به هر صورت وضعیت سینما آنقدر بد شده که اگر آقای خزاعی بتواند از این چالش جدی عبور کند نامش تا ابد بر تارک سینمای کشور خواهد درخشید. بی تردید برون رفت از این قهقرا نیاز به همت عمومی دارد و همه سینماگران باید دست در دست مسئولان و سیاست گذاران بگذارند تا از این وضعیت نجات پیدا کنیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم با به کارگیری مدیران سینه سوخته در نهادهای تابعه سازمان سینمایی عدالت در سینما گسترش پیدا کند و ضمن رسیدگی به امور معیشتی و رفاهی سینماگران مسئولان به داد سینماهای جنوب شهر و مناطق محروم برسند و اینقدر به فکر سینماهایی که در بازارها و پاساژهای شمال شهر تهران است نباشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.