یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

ویژگی مدیران تابعه سازمان سینمایی/۴

فارسیجانی: سازمان سینمایی با بهره گیری از مدیران انقلابی مانیفست سینمای تراز انقلاب اسلامی را تهیه کند/ رهاشدگی امروز سینما ماحصل به کارگیری مدیران ناآگاه است

پرویز فارسیجانی

سینماپرس: دکتر پرویز فارسیجانی تهیه کننده سینما و تلویزیون و استاد دانشگاه در خصوص ویژگی مدیران تابعه سازمان سینمایی که قرار است به زودی منصوب شوند اظهار داشت: سینمای کشور نیاز به مدیرانی دغدغه مند و متعهد دارد و سازمان سینمایی با بهره گیری از مدیران انقلابی باید یک مانیفست برای سینمای تراز انقلاب اسلامی تهیه کند تا هنرهفتم از ولنگاری فعلی نجات پیدا کند.

پدیدآورنده کتاب «منشور سینما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با عنایت پروردگار متعال ما امروز در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته ایم به نحوی که در شروع گام دوم انقلاب اسلامی، قوای سه گانه با یکدیگر همراه و هم نظر و همسو شده اند و از سوی دیگر مردم نیز به صورت همدلانه برای مقابله با استکبار جهانی و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی جدی و مصصم هستند. خوشبختانه در رأس سازمان سینمایی فردی ارزشمند و انقلابی قرار گرفت. قطعاً ایشان با دغدغه ها و تجارب خوبی که دارند می توانند با بهره گیری از تجارب دیگر افرادی که برای ترویج سینمای انقلاب زحمت کشیده اند به توفیقات ارزشمندی دست پیدا کنند. آرزوی ما رسیدن به سینمای تراز انقلاب اسلامی است و برای رسیدن به این هدف باید گام های مناسبی را برداریم.

فارسیجانی سپس با بیان اینکه ما برای دستیابی به سینمای تراز انقلاب به عوامل متعددی نیاز داریم اظهار داشت: با توجه به اینکه متأسفانه ما برای دستیابی به سینمای انقلاب بسیار کم کار بوده ایم نیاز به مجموعه ای از راهبردها، برنامه ها، سیاست های کلان و نقشه راه برای رسیدن به این سینمای ارزشمند داریم. سال های متمادی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد دارد در این خصوص سندی را منتشر کند اما همواره در آن ناتوان بوده و از این جهت اینک در این دولت انقلابی وقت آن رسیده که سازمان سینمایی یک مانیفست برای سینمای تراز انقلاب اسلامی تهیه کند.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه ما در مجموعه مرکز راهبردی هنر انقلاب اسلامی کارهایی در این رابطه کردیم که می توانیم در اختیار مدیران سازمان سینمایی بگذاریم. اما آنچه حائز اهمیت است اینکه برای پیاده سازی این سند نیازمند شناسایی آسیب ها و ارائه راهکارهای مناسب با شرایط روز هستیم. این اتفاق نیازمند حضور مدیرانی آگاه و توانمند و باسواد در حوزه سینما است که باید به معارف انقلاب اسلامی آشنا باشند.

وی متذکر شد: رهاشدگی امروز سینمای کشور ماحصل به کارگیری مدیران ناآگاه است!؛ وضعیت آشفته کنونی سینما حاصل عدم آگاهی مدیران پیشین است که برای گذران و رفع تکلیف اقداماتی کردند که هیچ منفعتی برای سینمای کشور در پی نداشت. از این رو ما نیاز به تحول اساسی در حوزه مدیریتی سینما داریم.

فارسیجانی تصریح کرد: مدیران سینمایی در این سال ها هیچ توجهی به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نداشتند. آن ها هیچ راهبرد و برنامه ریزی اساسی برای سینما نداشتند و این در صورتی است که اگر قرار باشد کار جهادی و انقلابی که حضرت آقا در همه حوزه ها طلب کردند انجام شود، سازمان سینمایی باید به صورت مضاعف در این مسیر گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد سازمان سینمایی باید بدانند درست است که مسأله جوان گرایی در کشور لازم است اما ما در حوزه سیاست گذاری ها نیاز به حضور افرادی باتجربه و دغدغه مند داریم و نباید از مدیرانی استفاده کنیم که نگران انقلاب و آینده انقلاب نیستند و اصلاً شناختی از تراز انقلاب اسلامی ندارند.

این تهیه کننده در پایان این گفتگو افزود: ما سال ها عقب ماندیم و این عقب ماندگی را مدیرانی باید جبران کنند که آمادگی کار جهادی و انقلابی را داشته باشند. ما برای رسیدن به سینمای آرمانی انقلاب اسلامی نیاز به افرادی متعهد و باورمند داریم و از این رو بایستی از هنرمندان و سینماگران دغدغه مند و انقلابی که سال های متمادی گوشه نشین شده بودند برای دستیابی به این مهم بهره مند شویم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.