یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

سینماگران و سالروز مقاومت اسلامی/۸

اصغری: سینما و سینماگران ارزشی امروزه با مشکلات افزون تری نسبت به سایر افراد روبرو هستند

ابراهیم اصغری در نشست خبری فیلم سینمایی شماره ۱۰

سینماپرس: ابراهیم اصغری گفت: خیلی از سینماگران با سابقه، متعهد، کاربلد و علاقمند به این عرصه نمی توانند فعالیت کنند.

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در آستانه روز مقاومت اسلامی با انتقاد از شرایط فعلی سینمای مقاومت و ارزشی در کشور گفت: مشکل اصلی کشور امروزه مشکل اقتصادی و تورم فزاینده است و همه مردم از جمله سینماگران با این معضل روبرو شده و در حال دست و پنجه نرم کردن هستند اما سینما و سینماگران ارزشی امروزه با مشکلات افزون تری نسبت به سایر افراد روبرو هستند و وضعیت قابل قبولی ندارند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مردی شبیه باران» و «مردی از جنس بلور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همه فعالیت های کشور حتی فعالیت های سینمایی که با موضوعات مقاومت و دفاع مقدس و ارزشی است و چه فعالیت در مشاغل دیگر و خیلی حوزه های دیگر و فعالیت های اجتماعی مردم تحت تأثیر شرایط بد اقتصادی کشور همه رنگ باخته است. مردم و به ویژه طبقه های متوسط و پایین تحت فشار اقتصادی هستند و این باعث شده خیلی از فعالیت ها در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور موثر نباشد.

وی با بیان اینکه مدیران و سیاست گذاران فرهنگی و سینمایی نیز همه همه چیز را موکول می کنند به شرایط بد اقتصادی کشور اظهار داشت: این وضعیت اسفبار اقتصادی که از دهه گذشته به یادگار مانده همچنان ما را در بسیاری از حوزه ها و حیطه ها دچار معضل و مشکل کرده و معلوم نیست در آینده وضعیت به چه صورت خواهد شد.

اصغری تأکید کرد: همه به خوبی می دانیم که قطعاً فعالیت با موضوعات مقاومت و انقلاب و دفاع مقدس به عنوان موضوعات ارزشی اهمیت ویژه ای دارد و این محصولات در بحث های حمایتی که نیازمند حمایت از نهادهای حاکمیتی هستند به دلیل محدودیت ها و مشکلات اقتصادی و تورم و سرسام آور محدود شده و باعث شده جایگاه این محصولات در سینمای ایران به حداقل رسیده باشد.

این سینماگر متذکر شد: خیلی از سینماگران با سابقه، متعهد، کاربلد و علاقمند به این عرصه نمی توانند فعالیت کنند و سال ها است بیکارند و این بیکاری و خانه نشینی آن ها بسیار تأسف بار است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «اشنوگل» با تأکید بر اینکه نهادهای نظامی باید با تمام قوا از سینمای مقاومت حمایت کنند تصریح کرد: امیدوارم همتی از سوی مسئولان باشد که این تولیدات افزایش پیدا کند. این افزایش باعث می شود اهمیت این موضوعات در جامعه متبلور شود و این محصولات بتوانند جایگاه خوبی در اکران پیدا کنند و خیلی از همکاران که به دلیل تجربه این محصولات دارند به کار گرفته شوند و نسل جوان از تجربه پیشکسوتان به خوبی استفاده کند. البته تنها همت سازمان سینمایی کافی نیست و سایر نهادهای حاکمیتی هم به طور جد باید پای این فعالیت بیایند و نهادهای نظامی به خصوص باید همه توان خود را به کار گیرند تا این سینما بتواند با اعتلا مواجه شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.