سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی/۴

قهرمانی: بنیاد سینمایی فارابی باید یک سند تحول تدوین کرده و بر اساس آن امور خود را پیش ببرد

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی گفت: اگر این اتفاق رخ دهد این بنیاد می تواند تمامی کاستی ها و نقصان های گذشته را برطرف کند و ما را به سمت سینمایی فاخر و ارزشمند هدایت کند.

محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در پی برکناری مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی و انتصاب مجید زین العابدین در رأس این نهاد در خصوص لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی گفت: بنیاد سینمایی فارابی باید بر اساس فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه سینما یک سند تحول تدوین کرده و بر اساس آن امور خود را پیش ببرد؛ اگر این اتفاق رخ دهد این بنیاد می تواند تمامی کاستی ها و نقصان های گذشته را برطرف کند و ما را به سمت سینمایی فاخر و ارزشمند هدایت کند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خاک و آتش» و «گیرنده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیر جدید بنیاد سینمایی فارابی که بنده برای ایشان آرزوی توفیق دارم باید قبل از هر اقدامی سند تحول این نهاد مهم سینمایی را تدوین کنند. این نهاد نیازمند سند تحولی است که رو به رشد و باشد و بتواند فارابی از از وضعیت بحرانی فعلی اش نجات دهد.

این سینماگر تأکید کرد: انتظاری که ما همواره از این نهاد بالادستی سینما توقع داشتیم پشتیبانی و حمایت از سینمای فاخر و ملی بوده که امیدواریم به زودی شاهد رسیدن به این قله رفیع در سینمای کشورمان باشیم.

قهرمانی سپس با بیان اینکه مدیر جدید بنیاد سینمایی فارابی باید بسیار با سرعت وارد میدان شود اظهار داشت: ایشان باید بدانند فرصت اندک است چرا که تا پایان عمر دولت سیزدهم تنها حدود ۲ سال زمان باقی است و این فرصت مثل برق و باد می گذرد. مدیر جدید باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشند تا ان شاالله از این طریق تمامی کاستی ها و کمبودها جبران شود.

وی در همین راستا متذکر شد: ایشان باید یک اتاق فکر از اندیشمندان حوزه سینما تشکیل دهند که کارکرد این اتاق فکر به صورت همزمان باید تدوین سند تحول بنیاد سینمایی فارابی و راهبری زمان تا تصویب این سند تحول باشد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «فرشتگان قصاب» و «گام های شیدایی» توجه به فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری را چراغ راه برشمرد و در این راستا تصریح کرد: مدیرعامل جدید و اعضای اتاق فکر فارابی باید فرمایشات حضرت آقا را آنالیز کرده و در راستای آن کارهای خود را به پیش ببرند. البته ذکر این نکته ضروری است که باید فرمایشات ایشان اجرایی شود و آن ها باید خود را ملزم بدانند که نعل به نعل در جهت اجرایی شدن این سند گام بردارند و اگر کسی هم پایش را کج گذاشت پای او را بشکانند!

قهرمانی تأکید کرد: مدیران فارابی نباید اجازه دهند هیچ سینماگری به خود جرأت دهد از این مسیر و این سند که در راستای فرمایشات حضرت آقا است تخطی کند. خوشبختانه تا جایی که بنده مطلع هستم نگاه آقای زین العابدین به سینما و هنر نگاه درستی است و از ایشان انتظار می رود که خدای ناکرده مانند برخی افراد از نام رهبری هزینه نکنند اما مسیر دیگری را بروند.

این تهیه کننده سینما در بخش دیگری از این گفتگو به نقصان ها و کاستی های موجود بنیاد سینمایی فارابی در زمان مدیریت قبلی اشاره و تصریح کرد: یکی از نقصان های اساسی دوره اخیر فارابی وجود کارشناسان کارنابلد و دگراندیش در فارابی بود. در این دوره فیلمنامه هایی مصوب و حمایت شد که با نگاه انقلاب و خواست مردم همخوانی نداشت. برخی افراد دنبال تکنیک و جذابیت بودند و به مقوله هنر برای هنر توجه داشتند که متأسفانه با نگاه انقلابی که برایش مضمون و محتوای سالم و پیام ارزشمند در سینما است همخوانی و قرابتی نداشت.

وی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: ما توقع داریم در زمان مدیریت آقای زین العابدین فیلم هایی که هم جهت با مصالح نظام است حمایت و تولید شود. بی شک هویت ملی در ساخت گرو فیلم هایی است که هویت ملی و انقلابی را رشد دهند نه اینکه آن را تحقیر کنند. این نقص اساسی در فارابی طی سال های اخیر وجود داشت و منافع ملی و منافع مردم و مصالح کشور کمتر مدنظر مدیران وقت این بنیاد بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.