شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی/۸

توکلی: مدیر فارابی باید مشورت لازم را با نخبگان و خانواده سینما انجام دهد و نقد پذیر باشد

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی گفت: کسی که سکان اداره این نهاد مهم سینمایی را در دست می گیرد ملزم است تدبیری اندیشه کند تا صلاح سینمای کشور در استراتژی هایش تبیین و ترسیم شود.

هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در پی برکناری مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی و انتصاب مجید زین العابدین در رأس این نهاد در خصوص لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی گفت: مدیر فارابی باید مشورت لازم را با نخبگان و خانواده سینما انجام دهد و نقد پذیر باشد؛ کسی که سکان اداره این نهاد مهم سینمایی را در دست می گیرد نباید دنبال فرصت طلبی شخصی باشد و ملزم است تدبیری اندیشه کند تا صلاح سینمای کشور در استراتژی هایش تبیین و ترسیم شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «درساژ» و «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اهداف کلان سینمایی همواهر توسط ریاست سازمان سینمایی تبیین می شود؛ نکته مهم آنجا است که مدیران ذیل سازمان سینمایی از جمله مدیر بنیاد سینمایی فارابی باید با رئیس سازمان سینمایی همفکر و همسو باشد. این ها باید یک هدف و استراتژی را دنبال کنند و نباید سلایق شخصی خود را در دستگاه زیر مجموعه شان حاکم کنند.

وی ادامه داد: آقای جوادی مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی نیاز به مشاوره داشت چرا که اداره این نهاد سینمایی بسیار سخت است و مدیریت این نهاد مسئولیت سنگینی دارد اما متأسفانه این مشورت و مشاوره با سینماگران توسط ایشان آنچنان که باید انجام نشد.

توکلی سپس با تأکید بر اینکه جای خالی و کمبود انجام وظایف بنیاد سینمایی فارابی در سینمای کشور به شدت احساس می شود اظهار داشت: این نهاد در سینمای کشور از حساسیت بسیار ویژه ای برخوردار است. توصیه جدی بنده به مدیرعامل جدید این نهاد آن است که با کسانی که در مباحث تئوری و نظری قبول دارند به مشورت بنشینند تا مشکلات فارابی کمرنگ تر بشود.

این سینماگر پیشکسوت تبیین استراتژی برای بنیاد سینمایی فارابی را ضروری برشمرد و در این باره تصریح کرد: تبیین استراتژی امری ضروری برای ایجاد تحول در بنیاد سینمایی فارابی است؛ باید استراتژی خاصی در فارابی پیگیری شود البته همانطور که پیش تر اشاره کردم قطعاً اهداف کلان سینما توسط رئیس سازمان سینمایی ترسیم می شود و آنچه لازم است اینکه یکایک نهادهای ذیل سازمان سینمایی برای یکدست شدن آثار در سینما باید به یک نقطه مشترک و تعامل با یکدیگر برسند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «مدرس» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: آقای زین العابدین نسبت به مدیر قبلی تجربه بیشتری در حوزه هنری و فعالیت های فرهنگی هنری دارند و این جای امیدواری است که این نهاد با تحولات مثبت روبرو شود؛ بنده باز هم تأکیدم این است که فارابی فقط با مشورت می تواند موفق شود. باید نقطه نظرات اهالی سینما و دلسوزان سینما شنیده شود و ندیده گرفتن افراد کارآمد و کاردان در فارابی همیشه اشکالات اساسی در این نهاد به وجود آورده که امیدواریم در دوره جدید چنین نکته ای را شاهد نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.