سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی/۶

شاهمرادی زاده: کسی باید در رأس فارابی باشد که مقابل آمریکا بایستد و دلش برای نظام بتپد!

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده گفت: بنده معتقدم رفتن این مدیر و آمدن آن مدیر قرار نیست دردی از سینمای ایران درمان کند چرا که اوضاع وخیم تر از این ها است!

ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در پی برکناری مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی و انتصاب مجید زین العابدین در رأس این نهاد در خصوص لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی گفت: بنده معتقدم رفتن این مدیر و آمدن آن مدیر قرار نیست دردی از سینمای ایران درمان کند چرا که اوضاع وخیم تر از این ها است؛ بنده با سند ثابت می کنم که فراماسونرها اداره امور فرهنگی و هنری کشور را در دست گرفته اند و این فاجعه ای است که به راحتی نمی توان از کنار آن عبور کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کسی باید در رأس فارابی باشد که مقابل آمریکا بایستد و دلش برای نظام بتپد! چه کسی می تواند مستقیم جلوی آمریکا بایستد؟ چه کسی می تواند با تمام جان و دلش برای حفظ ارزش ها و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی ایستادگی کند؟ چه کسی است که همه سینماگران متعهد و انقلابی را بشناسد و دغدغه اش کار دادن به آن ها باشد؟

وی در همین راستا تصریح کرد: طی سال های اخیر هنرمندان متعهد و برجسته و انقلابی رسماً و علناً خانه نشین شدند؛ در سینما هیچ خبری از شهریار بحرانی و محسن علی اکبری و جواد شمقدری و... نیست؛ این ها هنرمندانی هستند که تمام جان و عمرشان را برای حفظ انقلاب اسلامی گذاشته اند؛ پرسش بنده این است که امروز این افراد کجا هستند و چرا فیلم نمی سازند؟

شاهمرادی زاده سپس با بیان اینکه نه تنها بنیاد سینمایی فارابی که در سایر حوزه های فرهنگی و هنری و سینمایی از جمله سازمان سینمایی هم اوضاع خراب است متذکر شد: همه این مدیرانی که می بینید با یکدیگر همفکر و همسو هستند؛ همه راهشان یکی است و تردید نکنید که اگر راه و هدف شان یکی نبود امروز شاهد فیلمسازی نیروهای انقلابی و متعهد بودیم.

این سینماگر یادآور شد: چرا برای شهریا بحرانی که رهبر معظم انقلاب خواسته بودند نسخه دوم و سوم فیلم «ملک سلیمان» را بسازد امکانات و بودجه فراهم نشد؟ چرا این ها به خودشان اجازه دادند جلوی بحرانی و امثال بحرانی بایستند؟

بازیگر فیلم های سینمایی «دست های خالی» و «آخرین شناسایی» تأکید کرد: چرا امثال سیداحمد میرعلایی با مدیریت درخشانی که در فارابی داشت باید خانه نشین باشد و کسانی اداره فارابی را در دست گرفته اند که بعضاً هیچ شناختی از سینما ندارند؟ این ها همه درد است! اگر اسم این کار را جوانگرایی گذاشته اند باید بدانند که معنای جوانگرایی را درست درک نکرده اند چرا که جوانگرایی به معنای خانه نشینی نخبگان نیست. جوانگرایی به معنای بیکاری نیروهای متعهد به نظام و انقلاب اسلامی نیست.

شاهمرادی زاده در همین خصوص اظهار داشت: برخی از این مدیران آنقدر خود را گم کرده اند که حتی جواب تلفن ما را نمی دهند؛ این ها جوان نیستند، این جوانگرایی نیست این ها همه بچه بازی است!

وی خاطرنشان کرد: به عقیده من امروز کار به جایی رسیده که سینماگران متعهد و انقلابی باید به صورت آتش به اختیار وارد میدان شوند؛ باید علیه این وضعیت قیام کنند و حرف بزنند و مصاحبه کنند و نترسند و هیچ باکی نداشته باشند.

این هنرمند در پایان این گفتگو افزود: همه ما باید متحد و یکپارچه جمع شویم و از مقام معظم رهبری درخواست کنیم که خودشان رأساً به این مسأله ورود کنند. ما باید به ایشان بگوییم که اوضاع در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما بسیار وخیم است و برخی از این مدیران به خودی ها و انقلابی ها جای کار نمی دهند. من همانطور که پیش تر هم عنوان کردم هر کس در هر جا که بخواهد می روم و با مدرک صحبت می کنم و می گویم فراماسونرها امور را در دست گرفته اند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.