دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

استراتژی «رشد تولید» در سینما/۸

کیوان نیا: رشد تولید در سینما باعث امیدآفرینی و نشاط در خانواده سینمای کشور می شود/ تولیدات سینمایی باید شعار سال را با ظرافت و دقت برای عموم افراد جامعه تبیین کنند

شاهرخ کیوان نیا

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا مستندساز در پی نامگذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص استراتژی «رشد تولید» در سینما گفت: بدیهی است که رشد تولید در سینما باعث امیدآفرینی و نشاط در خانواده سینمای کشور می شود چرا که سینما هم مثل سایر اصناف دیگر تعداد زیادی شاغل دارد که از طریق تولیدات سینمایی ارتزاق می کنند و بخشی از زنجیره اقتصادی کشور به هنرهفتم وابسته است از این رو اگر ما شاهد تحقق رشد تولید در سینما باشیم ضمن آنکه سطح رفاهی و کیفی سینماگران بالاتر می رود می توانیم شاهد ایجاد انگیزه و امید در خانواده سینمای کشور بشویم و آن ها را از ناامیدی ناشی از بیکاری دور کنیم.

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» و «از کربلا تا قدس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: واضح و بدیهی است که فرهنگ موتور محرک هر جامعه ای است. فرهنگ و هنر در تمامی حوزه ها از جمله حوزه اقتصاد و صنعت به شدت موثر است. تا فرهنگ هر موضوعی در جامعه جا نیفتد آن موضوع نمی تواند به نقطه هدف خود برسد از این رو تمامی مدیران فرهنگی و هنری باید تلاش ویژه داشته باشند تا با تولید آثار سینمایی مرتبط با شعار سال فرهنگ «مهار تورم و رشد تولید» را در جامعه نهادینه کنند.

وی ادامه داد: تولیدات سینمایی باید شعار سال را با ظرافت و دقت برای عموم افراد جامعه تبیین کنند؛ مردم کشور ما باید به خودباوری و اعتماد ملی برسند تا کشور ما بتواند در هر حوزه ای از جمله حوزه اقتصادی بیش از پیش پیشرفت داشته باشد.

کیوان نیا با تأکید بر اینکه تحولی که فرهنگ می تواند به وجود آورد نقش بی بدیلی دارد که سایر بخش ها و حوزه ها هرگز چنین اثرگذاری و نقشی را ندارد اظهار داشت: سینما می تواند یک جامعه را به سمت سعادت رهنمون و هدایت کند یا می تواند با تولیدات نازل آن جامعه را به بیراهه بکشاند. مهم اینجا است که نگاه مدیران فرهنگی و سیاست گذاران حوزه فرهنگ و هنر چیست و آن ها تلاش شان برای رسیدن جامعه به چه نقطه هدفی است!

این مستندساز در پایان این گفتگو افزود: علاوه بر سینما تمامی کالاهای فرهنگی و هنری به هر شکلی باید در راستای ترویج شعار سال گام بردارند. این وظیفه سیاست گذاران کلان فرهنگی است که این استراتژی را در بخش های زیرمجموعه خود تعریف و تبیین کرده و از مدیران میانی بخواهند که در این راستا گام بردارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.