چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

استراتژی «رشد تولید» در سینما/۱

شرف الدین: رشد تولید در سینما می تواند باعث رونق سفره سینماگران و خانواده های شان شود/ با سینمای رانتی و نفتی به شدت مخالفم!

محمدرضا شرف الدین در رونمایی از منشور مستند انقلاب اسلامی

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین در پی نامگذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» در خصوص استراتژی «رشد تولید» در سینما گفت: رشد تولید در سینما می تواند باعث رونق سفره سینماگران و خانواده های شان شود! حضرت آقا هم بی تردید آنچه در نظر داشتند و به صورت استراتژی به دولت و نهادها و سازمان ها اعلام کردند همین است که به سفره مردم توجه ویژه ای صورت گیرد و از آنجا که بخشی از جامعه کشور هم سینماگران و خانواده های شان هستند و با گرمی تولید سینما سفره شان پر محتوا خواهد شد.

مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «فرزند صبح» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده با سینمای رانتی و نفتی به شدت مخالفم و معتقدم وقتی بحث افزایش تولید پیش می آید نباید این گونه برداشت شود که فقط فارابی یا سایر نهادها و ارگان هایی که بودجه دولتی دارند به میدان بیایند و روی فیلم ها سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: قطعاً برای برخی موضوعات خاص و استراتژیک لازم است حکومت روی فیلم هایی که باید در تاریخ بمانند سرمایه گذاری کند. حضرت آقا هم در این باره فرموده اند که هر اتفاقی برای ماندگاری باید با هنر عجین شود؛ اما اینکه ما روی فیلم هایی سرمایه گذاری کنیم که مصرف کننده شان هم خود دولت است کاری است که بنده موافق آن نیستم. فیلم باید با حفظ ارزش های دینی و انقلابی در پسند مخاطبان باشد.

شرف الدین خاطرنشان کرد: زیرساخت های یک تولید موفق و یک تولید با برنامه ریزی که بتواند هزینه کردش را برگرداند و سود مناسب هم داشته باشد در سینمای ما وجود ندارد. هیچ یک از دولت ها سعی نکردند این زیرساخت ها را به وجود آورند و این مسأله یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن رسیدگی فوری و جدی شود.

این سینماگر با بیان اینکه ما باید در دیپلماسی فرهنگی نیز موفق باشیم و سینما را به عنوان عنصر درآمدزا و اقتصادی جا بیندازیم متذکر شد: پرسش این است که چرا سینما در مناسبات دیپلماتیک خاموش است؟ چرا کاردارها و رایزن های فرهنگی در کشورهای خارجی توجیه نیستند؟ این وظیفه سازمان سینمایی است که با وزارت امور خارجه بیشتر تعامل داشته باشد و از رایزن های فرهنگی بخواهند برای فیلم های ایرانی تبلیغات کنند و سالن بگیرند.

وی در پایان این گفتگو افزود: سازمان سینمایی باید زیرساخت تولید را درست کند و سپس مبادرت به افزایش تولید نماید؛ باید نخبگان و صاحب نظران بنشینند و تدبیری اندیشه کنند تا کمبودها و نقصان ها جبران شود و امید که بتوانیم شاهد چنین اتفاقی باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.