سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

استراتژی «رشد تولید» در سینما/۹

اصغری: رشد کمی تولیدات سینمایی قطعاً با خود رشد کیفی نیز به همراه خواهد داشت/ سینما نمی تواند بدون حمایت بخش حاکمیتی ظهور و بروز کامل داشته باشد

ابراهیم اصغری در نشست خبری فیلم سینمایی شماره ۱۰

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در خصوص استراتژی «رشد تولید» در سینما گفت: رشد تولیدات سینمایی امری ضروری است که یکایک مدیران فرهنگی و سینمایی کشور باید به آن توجه داشته باشند؛ رشد کمی تولیدات سینمایی قطعاً با خود رشد کیفی نیز به همراه خواهد داشت چرا که هر کس کاری را بیشتر انجام می دهد می تواند در کارهای بعدی نقایص خود را برطرف کند و برای اینکه بتواند در رقابت با رقیبان خود موفق شود تلاش می کند کیفیت اثرش را بهبود بخشد از این رو قطعاً رشد تولید با خودش علاوه بر رشد کمی رشد کیفی را به دنبال دارد و باید این شعار را به فال نیک گرفت و شرایط رشد تولید در سینما را فراهم آورد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شماره ده» و «تک تیرانداز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه از شعار سال که حضرت آقا با درایت و تدبیر انتخاب کردند استنباط می شود و عیان است اینکه هر محصولی باید تولیدش در کشور افزایش پیدا کند چرا که تولید بیشتر به ایجاد اشتغال کمک می کند و مواهب بسیاری برای جامعه در پی دارد.

وی سپس با اشاره به اینکه سال ها است کمبود تولید سینمای ایران را با مشکلات و مخاطرات جدی روبرو کرده اظهار داشت: تعداد زیادی از همکاران ما زندگی های شان با معضلات بسیار روبرو شده و بخش کثیری از آن ها بیکار شده اند و عده ای نیز بسیار کم کار هستند و اگر رشد تولید در محصولات سینمایی به وجود آید این افراد هم خود به خود جذب بازار کار می شوند و معضلات زندگی های شان کاهش پیدا می کند.

اصغری خاطرنشان کرد: البته تولید فیلم وابسته به امکانات و بودجه است و مدیران فرهنگی و هنری باید این بودجه و امکانات را برای سازندگان آثار فراهم کنند. همچنین باید تدبیری اندیشه کرد تا تولید محصولات سینمایی بیش از این گران نشود چرا که گران شدن محصولات باعث می شود بازدهی بسیار محدود شود.

این تهیه کننده در پاسخ به این پرسش که نظر شما در خصوص تقویت بخش خصوصی برای رشد تولیدات سینمایی و جلوگیری از تولیدات سینمایی توسط دولت چیست متذکر شد: سینما نمی تواند بدون حمایت بخش حاکمیتی ظهور و بروز کامل داشته باشد! تا جایی که بنده می دانم اکثر محصولات فرهنگی و سینمایی در اغلب کشورها حتی کشورهایی که مشکلات اقتصادی ما را ندارند از سوی نهادهای دولتی و حاکمیتی حمایت می شوند و قطعاً سینما در کشور ما نیز به این حمایت نیاز دارد.

وی تأکید کرد: البته این بدان معنا نیست که مدیران سینمایی اجازه ای برای تولید آثار سینمایی در بخش خصوصی ندهند؛ کسانی که می خواهند محصولات بخش خصوصی تولید کنند نیز نیاز به حمایت دارند و باید حمایت های غیرمستقیم دولت باشد تا آن هم بتوانند نقش جدی در رشد تولیدات سینمایی داشته باشند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب حورا» و «مردی شبیه باران» تصریح کرد: نکته حائز اهمیت اینجا است که بخش خصوصی ممکن است در چند موضوع محدود سینما چرخه اقتصادی سینما را بچرخاند ولی کارکرد سینما تنها کارکرد اقتصادی و صنعتی نیست؛ سینما کارکرد مهم فرهنگی دارد و برای اینکه این کارکرد مغفول نباشد باید تولیداتی صورت گیرد که جریان فرهنگی کشور را حمایت و تأمین کند.

اصغری ادامه داد: من امیدوارم دولت حمایت ویژه خود از فعالان سینمایی را فراموش نکند و مردم نیز به عنوان سرمایه های اصلی سینمای کشور از تولیدات سینمایی استقبال و حمایت بیشتری داشته باشند تا ان شاالله تولیدات سینمایی بتواند روز به روز بیشتر توسعه پیدا کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.