دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

مهمترین رویداد سینمایی کشور از نگاه اهالی سینما/۸

پژمانفر: جشنواره فجر ارتباط خود را با انقلاب از دست داده است/ دولت در همه حوزه ها از جمله حوزه فرهنگ و هنر عملکردی به شدت غیرقابل قبول دارد

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در نشست نسبت سینمای ایران و منافع ملی

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در آستانه برگزاری سی و هشتیمن جشنواره فیلم فجر گفت: اساساً جشنواره فجر ارتباط خود را با انقلاب از دست داده است، دولت می خواهد جشنواره فیلم فجر را به سمت سویی ببرد که در راستای اهداف ملت نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوأل که واکنش کمیسیون فرهنگی مجلس به انتقادات جدی نسبت به محتوای نازل فیلم های حاضر در جشنواره های فجر گذشته که هیچ قرابتی با اهداف و آرمان های انقلاب نداشته اند چیست اظهار داشت: مسأله محتوا در این رویداد سینمایی چندان مورد توجه نیست و همانطور که پیش تر اشاره کردم در این جشنواره بیشتر مسائل تکنیکی و فنی مورد توجه قرار می گیرند و این رویداد صرفاً محلی برای عرضه و نمایش فیلم های یک سال اخیر سینما شده که بیشتر در عرصه های فنی و تکنیکی و بازیگری با هم رقابت می کنند که در این مورد هم اشکالاتی وجود دارد. 

پژمانفر با بیان اینکه اساساً یک رابطه درستی بین مجلس و دولت در اوضاع مسائل فرهنگی وجود ندارد تصریح کرد: اساساً دولت خودش را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به اینکه سیاست هایش را با مجلس هماهنگ کند و در مسیر خواسته های مجلس گام بردارد ملزم نمی کند. این اتفاق بارها باعث منازعات بین دولت و مجلس در رسانه ها شده است.

این نماینده تأکید کرد: در این میان متأسفانه آنچه باید در حوزه تحول تولید آثار فرهنگی و هنری و سینمایی رخ بدهد اتفاق نمی افتد؛ البته نکته قابل تأمل آنجا است که دولت آقای روحانی در همه حوزه ها از جمله حوزه فرهنگ و هنر عملکردی به شدت غیرقابل قبول دارد.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: دولت های یازدهم و دوازدهم آقای روحانی با توجه به عملکرد کاملاً غیرقابل قبول در عرصه وعده های ارائه شده و معیشت مردم که سفره های مردم را کوچک کرده هیچ پاسخی در مقابل این همه ظلمی که به ملت روا شده نداشته و ندارند و اصلاً در مقام پاسخگویی نیستند.

پژمانفر تصریح کرد: آن ها می خواهند آب را گل آلود کنند و یک فضای دو قطبی یا چند قطبی و صف بندی در جامعه ایجاد کنند تا به اهداف خود برسند. آن ها می خواهند ذهن جامعه را معطوف به موضوعاتی کنند که در اولویت مردم نیست چرا که با این اتفاق مردم مطالبات اصلی خود را کنار می گذارند.

این عضو نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها متذکر شد: در دولت آقای روحانی تورم و بیکاری بی سابقه که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نمونه اش دیده نشده ایجاد شد. بی حرمتی به ایرانیان در دنیا زیاد شد به نحوی که حتی وزیر امور خارجه دولت هم به دلیل دیپلماسی غلط امکان رفتن به خارج از کشور را ندارد. آن ها گفتند آبرو را به پاسپورت ایرانی برمی گردانیم اما برعکس شد. همه این ها نشان از آن دارد که این دولت در مسیر خود شکست خورده است.

وی در همین راستا اظهار داشت: به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که این خود دولت است که می خواهد جشنواره فیلم فجر را به سمت سویی ببرد که در راستای اهداف ملت نیست. آن ها خودشان هستند که مسائل غیر اولویت دار را به برخی فیلمسازان سفارش می دهند تا به جای طرح موضوعات اساسی، موضوعاتی حاشیه ای در جامعه مطرح شود.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۶:۴۲
    0 0
    نه تنها جشنواره فجر ارتباط خود را با انقلاب از دست داده است چندین سال است امور سینمایی کشور بدست تواب سازمان منافقین وطرفداران پنهان آنها و افراد فاقد صلاحیت و مخالف جریان انقلاب واسلام وحکومت هدایت می شود این موضوع در انجمن سینمای جوان حتی در استانها شدت بیشتری دارد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.